مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۹
۰ نفر

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از برگزاری ۱۳۰ کارگاه آموزشی برای تعداد ۳۲۵۰ نفر از زنان برای ایجاد باغچه های خانگی خبر داد.

باغچه خانگی

به گزارش همشهری آنلاین، افزایش بیماری‌های غیر واگیر در مناطق شهری و روستایی به دلیل مصرف زیاد قند و نمک و چربی و مصرف کم میوه و سبزی صورت می گیرد ولی در اغلب خانه های شهری و روستایی استان فضاهای محدود اما موثری برای کاشت گیاهان مفید و بهبود تغذیه و اصلاح الگوی غذای خانوارها وجود دارد.

در همین راستا سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از دو سال قبل برنامه ای با عنوان ایجاد باغچه های خانگی را در دستور کار خود قرار داده که استقبال خوبی از آن شده است.

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در همین زمینه گفت: در دو سال گذشته ۱۴۶ دوره آموزشی برای زنان استان برگزار شده ولی از سال گذشته با توجه به شیوع بیماری کرونا و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی علاوه بر دوره های حضوری بیشتر دوره‌های آموزشی به صورت مجازی، با ارائه فیلم آموزشی، توزیع بروشور و نشریه با رعایت فاصله گذاری اجتماعی برگزار می‌شود.

بیتا احمدیان ادامه داد:  این دوره های آموزشی در خصوص نحوه استفاده بهینه از منابع و تولید سبزی و صیفی و رعایت موارد بهداشتی برگزار می شود و درسالجاری تاکنون تعداد ۵۵۰ باغچه خانگی توسط زنان روستایی در استان ایجاد شده است.

وی  گفت: امسال نیز ۱۳۰ دوره آموزشی برای ۳۲۵۰ نفر از زنان استان برای ایجاد ۱۲۵۵ باغچه خانگی برگزار می شود.

احمدیان همچنین از اجرای طرح توانمندسازی زنان روستایی در تولید فرآورده های زنبور عسل در سالجاری خبر داد و افزود: این دوره برای ۱۸ نفر از زنان فعال در حوزه زنبور داری شهرستان خوی برگزار می شود.

کد خبر 616862

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha