دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: پروژه‌هایی به ارزش ۱۵ هزار میلیارد تومان در مناطق آزاد و ویژه، آماده افتتاح در دو ماه آینده هستند.

منطقه آزاد ارس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حمیدرضا مومنی «حمیدرضا مومنی» در هشتاد و پنجمین برنامه افتتاح «تدبیر و امید برای جهش تولید» که به صورت ویدئو کنفرانسی با حضور رییس جمهوری برگزار شد، اظهار کرد: حفاظت از محیط زیست و توسعه آن از مهمترین چالش های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در هشت سال گذشته بوده است.

وی با بیان اینکه این محدوده ها در حوزه های مختلف محیط زیستی سازنده ترین نقش را ایفا کرده است، تصریح کرد: توجه به قوانین متناسب با شرایط بومی در مناطق و پیشرفت بدون حداکثرسازی در محیط زیست در برنامه ها قرار دارد، بر همین اساس تمام طرح های مناطق در هر مقیاسی پس از انجام مطالعات زیست محیطی و اخذ مجوز از سازمان مربوطه احداث شده اند.

مومنی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید اقدامات به صورت بنیادی عملیاتی شدند، تاکید کرد: تشکیل ساختار محیط زیست برای ایفای قوانین، انجام مطالعات ارزیابی اثرات زیست محیطی در راستای استقرار زون بندی مناطق، تجهیز یگان حفاظت، ساخت اولین مجتمع مدیریت پسماند،  پیاده سازی برنامه جامع مدیریت، نرم افزار جامع محیط زیست، آموزش و تولید محصولات ارگانیک از مهمترین اقدامات در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بوده است.

به گفته دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، قشم، ارس و کیش بهترین مناطق در افتتاح پروژه ها بودند و ارس و قشم بیشترین طرح ها را به سرانجام رسانده اند.

کد خبر 616856

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha