سه‌شنبه ۵ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۷:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس جمهوری فرانسه با کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از حزب دموکرات گفت وگوی تلفنی انجام داد.

به گزارش ایرنا، کاخ ریاست جمهوری فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در تماس تلفنی دو‌شنبه (4 شهریور)  اوباما با سارکوزی، طرفین درباره مسائل بین‌المللی به ویژه موضوع گرجستان و افغانستان گفت و گو کردند.

این نخستین تماس تلفنی اوباما با سارکوزی پس از دیدار چند ساعته وی در ماه ژوئیه گذشته از فرانسه است.

در این بیانیه الیزه اعلام کرده است اوباما با فرانسه که در حال حاضر در جایگاه ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا، این دو پرونده را هدایت می‌کند، رایزنی کرده است .

نیکلا سارکوزی رئیس دوره‌ای اتحادیه اروپا چند روز بعد از آغاز جنگ در گرجستان عازم این کشور شد و توانست با طرح آتش بس به درگیری نظامی پایان دهد ولی نیروهای روسی همچنان بخشی از سرزمین‌های گرجستان را در اختیار دارند.

سارکوزی از سوی بعضی ازکشورهای عضو اتحادیه اروپا به عدم قاطعیت در مقابل روسیه متهم است و از وی خواسته شده است تا نشست فوق‌العاده‌ای را در اول سپتامبر در بروکسل برگزار کند.

در همین حال، هفته گذشته فرانسه ده تن از نیروهای چترباز خود را در افغانستان از دست داد و دولت کابل نیز اعلام کرده است که آماده است تا درباره حضور نیروهای خارجی در این کشور دوباره مذاکره کند.

کشته شدن این نیروهای نظامی شوک بزرگی به جامعه فرانسه وارد کرد به طوری که 55 درصد از مردم این کشور اعلام کرده اند که خواستار خروج نیروهای فرانسوی از افغانستان هستند.

کد خبر 61685

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز