معاون آموزشی وزیر علوم با تاکید بر اینکه آموزش دانشجویان از بهمن‌ماه حضوری خواهد بود، گفت: نمی‌توانیم با قطعیت اعلام کنیم چند درصد دانشجویان از مهر آموزش حضوری خواهند داشت اما آنچه تاکنون قطعی شده این است که نودانشجویان مهرماه آموزش حضوری نخواهند داشت.

دانشجو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزیر علوم به آخرین تصمیمات وزارت علوم در خصوص نحوه آموزش دانشجویان برای سال تحصیلی جدید اشاره کرد و افزود: تمامی تلاش ما در وزارت علوم این است که آموزش دانشجویان برای ترم آینده به شکل حضوری برگزار شود اما برای اینکه آموزش در همه مقاطع  و رشته‌های تحصیلی به صورت حضوری برگزار شود. نیازمندیم که واکسیناسیون دانشگیان به‌صورت کامل انجام شده باشد تا دانشگاه‌ها از نظر امکانات خوابگاهی و غیره آماده شوند.

وی در ادامه تصریح کرد: آنچه که در حال حاضر  مشاهده می کنیم این است که امکان آموزش حضوری تمامی دانشجویان از مهر جاری در دانشگاه‌ها وجود ندارد.

معاون آموزشی وزارت علوم از تشکیل ستاد بررسی نحوه آموزش دانشجویان از مهر خبرداد و گفت: این ستاد با هدف بررسی نحوه آموزش دانشجویان، اولویت واکسن، خوابگاه ها و سایر موضوعات مرتبط با دانشجویان و دانشگاه ها در وزارت علوم تشکیل شده تا این موضوعات را از جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار دهد. حتی در این کمیته روند واکسیناسیون دانشجویان مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

خاکی صدیق همچنین خاطر نشان کرد: به هرحال در تمامی برنامه‌ها و تصمیمات باید سلامتی و ایمنی دانشجویان، اساتید و کارکنان مورد توجه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه با قطعیت نمی توانیم عنوان کنیم که چند درصد دانشجویان در ترم آینده آموزش حضوری خواهند داشت، اظهار کرد: با توجه به اینکه شرایط ویروس کرونا از نظر شیوع قابل پیش بینی نیست به همین جهت نمی توان در این زمینه با قطعیت صحبت کرد و باید تا شهریور ماه صبر کنیم.

معاون آموزشی وزارت علوم تاکید کرد: بر اساس قول های داده شده  حدود ۵۰۰ هزار نفر از دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی(کارشناسی ارشد ودکتری) تا مهرماه واکسینه شوند. بنابراین نحوه آموزش این گروه از دانشجویان نیز به میزان پوشش واکسیناسیون آنها بستگی دارد.

خاکی صدیق گفت: لیست اساتید و کارکنان دانشگاه ها برای واکسیناسیون به وزارت بهداشت ارسال شده و واکسیناسیون این افراد مستقل از گروه سنی تا آخر ماه انجام می شود.

وی افزود: در صورتی که واکسیناسیون دانشجویان تحصیلات تکمیلی انجام شود، ورودی‌های قبل از ۹۸ می توانند وارد دانشگاه شوند و تحصیل خود را با گذراندن واحدهای باقیمانده به پایان برسانند.

خاکی صدیق افزود: دانشجویان جدید ورودی مهر امسال آموزش الکترونیکی خواهند داشت اما با توجه به اینکه قول داده شده تا پایان آذر تمامی دانشجویان واکسینه شوند، بنابراین از ترم دوم تحصیلی آموزش تمامی دانشجویان حضوری خواهد شد.

معاون آموزشی وزارت علوم اظهار کرد: واکسیناسیون کارکنان دانشگاه ها هم همین ماه آغاز می شود و با توجه به این که تعداد این افراد حدود ۲۰۰ هزار نفر است، به نظر می رسد بتوانیم این برنامه را عملی کنیم.

وزارت بهداشت برنامه زمان‌بندی خود را اعلام کند

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری هم در گفتگو با ایرنا اعلام کرد: واکسیناسیون دانشگاهیان همچنان در انتظار اعلام زمان بندی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

منصور غلامی گفت: مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بارها اعلام کردند که واکسیناسیون دانشگاهیان را در برنامه خود پیش بینی کرده اند.

وی ابراز امیدواری کرد که وزارت بهداشت به زودی برنامه زمان‌بندی خود را برای آغاز واکسیناسیون دانشگاهیان شامل اساتید، کارکنان و دانشجویان اعلام کند.

کد خبر 616743

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha