پنجشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴
۰ نفر

«محله اباذر» از شمال به بزرگراه حکیم، از جنوب به بزرگراه آیت‌الله کاشانی، از شرق به بزرگراه اشرفی اصفهانی و از غرب به بلوار اباذر می‌رسد.

بازی های آسیابی

همشهری آنلاین _ مریم باقری‌نیا:  این محله تا پیش از سال ۱۳۴۰ وجود خارجی نداشت و زمین‌های آن جز ۲ روستای «کاظم‌آباد» و «حسن‌آباد» از توابع روستای «کن» بود. اما پس از آن و به‌ویژه پس از ساخت ورزشگاه «آزادی» در سال ۱۳۵۰ و پس از برگزاری «بازی‌های آسیایی تهران» در سال ۱۳۵۲ مورد توجه بسیاری از تهرانی‌ها قرار گرفت. پس از پیروزی انقلاب اسلامی هم با گسترش شهر تهران و پیشروی به سمت غرب، این محله سر و شکل جدیدی پیدا کرد. تاجایی که برج‌ها و ساختمان‌های زیادی در آن شکل گرفتند و مجتمع‌های بسیاری از سوی انبوه‌سازان ساخته شدند. به همین دلیل این محله مورد توجه بسیاری از شهروندان قرار دارد.

هم‌چنین این محله دسترسی آسانی به بسیاری از معابر منطقه دارد و وجود مراکز درمانی مانند «پیامبران» و «پردیس زندگی» سبب شده است تا افرادی از نقاط مختلف پایتخت به این محله مراجعه کنند. املاک این محله اکنون به دلیل این ویژگی‌ها و دسترسی‌ها جزو گران‌ترین‌ها به شمار می‌آیند و بیش ۲۰ هزار نفر در آن سکونت دارند.

کد خبر 616602

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha