اعضای شورای شهر تهران یک فوریت ماده ۱۵ مصوبه بسته محرک در شرایط سخت اقتصادی را به تصویب رساندند که به موجب آن بخشی از منابع مالی اختصاص یافته برای توسعه خط ده مترو به خط سه و اتوبوسرانی نیز خواهد رسید.

اتوبوس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، در جریان جلسه سیصد و سیزدهم شورای شهر تهران بررسی یک فوریت لایحه «اصلاح ماده ۱۵ مصوبه بسته محرک در شرایط سخت اقتصادی و بحرانی ناشی از کرونا» در دستور کار اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت.

سیدمناف هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در توضیح یک فوریت این لایحه گفت: در بسته محرک حدود ۴ هزار میلیارد تومان برای خط ده مترو تهران پیش بینی شد، اما برای جذب آن مجبور به ارائه اصلاحیه‌ای در این قسمت شدیم که با اولویت خط ده، توسعه شمالی خط سه نیز در نظر گرفته و محدودیت این مبلغ تنها برای خط ده برداشته شد؛ چرا که پیمانکاران در دیگر خطوط مترو نیز مطالباتی دارند.

مناف هاشمی ادامه داد: همچنین باید بتوانیم هزار میلیارد تومان نیز برای اتوبوسرانی استفاده کنیم. چرا که ۳۰ درصد مناقصه‌ای که اخیرا برگزار کردیم را نقد اعلام کردیم؛ چون شهرداری امکان تامین نقدی را نداشته و بخشی از اوارق مشارکت نیز که باید توسط بانک رفاه تامین می شد، پرداخت نشده است.

در ادامه، رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران با طرح سوالی گفت: سوال من درخصوص نوسازی بخش اتوبوسرانی است که قرار است هزار میلیارد تومان به صورت نقد و غیرنقد پرداخت شود. اصل کار درست است اما منبع تامین آن که از منابع ناشی از پروژهای مشارکتی و سرمایه‌گذاری است محل سوال است.

مجید فراهانی ادامه داد:‌در تبصره بودجه سال ۱۴۰۰ گفته بودیم شهرداری مجاز است ۱۰ درصد از همه ردیف‌های تملک دارایی را کسر و به ردیف متمرکز اجرای پروژه‌ها با مشارکت بخش خصوصی ببرد تا ۱۰ درصدی که از جاهای دیگر کسر می‌شود به عنوان آورده شهرداری در پروژه‌های مشارکتی لحاظ شود.

او اضافه کرد: در مورد تبصره ۱۹ که مربوط به پروژه‌های مشارکتی بوده است و قرار بود ۱۰ درصد از آن برای پروژه‌های مشارکتی استفاده شود، خلاف عمل می‌کنیم و محل مصرف ده درصد را از جای دیگری تامین می‌کنیم. اگر قرار بود تبصره تغییر کند چرا خود تبصره را تغییر ندادیم؟

محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران هاشمی در پاسخ به این سوال گفت: در لایحه نوشته شده است در پروژه‌های مشارکتی و سرمایه‌گذاری این اقدام رخ دهد و در ادامه گفتیم از محل تبصره ۱۹ باقی آن تامین شود.

در ادامه یک فوریت این طرح با اکثریت آراء به تصویب شورای شهر تهران رسید.

کد خبر 616601

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha