مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش پراکنده و احتمال وقوع رعد و برق در برخی مناطق کشور خبر داد.

بارندگی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی اظهار کرد: امروز در استان گیلان، برخی نقاط مازندران، ارتفاعات گلستان، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی افزایش ابر، بارش پراکنده و احتمال وقوع رعد و برق و در برخی مناطق جنوبی سیستان و بلوچستان، جنوب و جنوب غرب کرمان، هرمزگان، نیمه جنوبی فارس و ارتفاعات زاگرس مرکزی به ویژه در ساعات بعدازظهر افزایش ابر و رگبار باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود. 

وی ادامه داد: روز دوشنبه و سه‌شنبه (۴ و ۵ مرداد) در بیشتر مناطق کشور آسمان صاف و آفتابی خواهد بود و تنها دوشنبه در گیلان، اردبیل، برخی مناطق آذربایجان شرقی و هرمزگان و سه‌شنبه در استان اردبیل، برخی نقاط آذربایجان شرقی و ارتفاعات البرز مرکزی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب افزایش ابر و بارش پراکنده رخ خواهد داد.

به گفته ضیاییان، چهارشنبه (۶ مرداد) در نوار شمالی کشور و ارتفاعات رشته‌کوه البرز و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

کاهش دمای هوا در بیشتر مناطق کشور

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: از چهارشنبه تا پایان هفته دمای هوا در بیشتر مناطق کشور روند کاهشی دارد و از گرمای هوا کاسته خواهد شد. پنج‌شنبه (۷ مرداد) در استان‌های ساحلی دریای خزر و ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز (۳ مرداد) تا اواسط هفته در شمال شرق، شرق، جنوب شرق و بخش‌هایی از مرکز کشور، وزش باد شدید پدیده غالب است که در پاره‌ای از مناطق سبب خیزش گرد و خاک و کاهش دید افقی و کیفیت هوا خواهد شد، گفت: دریای خزر طی دو روز آینده مواج خواهد بود. طی پنج روز آینده نیز مناطق شرقی دریای عمان مواج و متلاطم است. دوشنبه و سه‌شنبه (۴ و ۵ مرداد) تنگه هرمز مواج پیش‌بینی می‌شود.

وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۴ مرداد) صاف، گاهی همراه با وزش باد و در بعدازظهر قسمتی ابری با حداقل دمای ۲۷ و حداکثر دمای ۳۹ سانتیگراد و طی روز ‌سه‌شنبه (۵ مرداد) صاف در اواسط روز وزش باد و در بعدازظهر نیمه‌ابری با حداقل دمای ۲۸ و حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

گرم‌ترین و خنک‌ترین مراکز استان‌

ضیائیان در پایان درباره گرم‌ترین و خنک‌ترین مراکز استان‌های کشور طی امروز و فردا (۳ و ۴ مرداد) اظهار کرد: اهواز با بیشینه دمای ۵۰ و ۵۱ درجه سانتیگراد و اردبیل با بیشینه دمای ۲۴ و ۲۷ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و خنک‌ترین مرکز استان کشور خواهند بود.
 

کد خبر 616537

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha