مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۳
۰ نفر

استان اردبیل به مانند سایر نقاط کشور این روزها درگیر اوج گیری ویروس کرونا است و زنگ هشدار کرونای دلتا در این استان نواخته شده است. با این وجود در تالارها و کوچه پس کوچه های اردبیل این روزها بیشتر از همیشه شاهد جشن‌های عروسی هستیم.

کرونا در ایران

به گزارش همشهری آنلاین در سطح شهر اردبیل استفاده از ماسک دیگر چندان جدی گرفته نمی شود و استفاده کنندگان از ماسک هم یا ماسک استاندارد استفاده نمی کنند و یا درصد بالایی نیز استفاده درست از ماسک را نمی دانند.

متخصصان می گویند ماسک هایی که در جیب یا کیف گذاشته می شود و دوباره استفاده می شود و یا ماسک های پارچه ای که تاثیری در جلوگیری از انتشار ویروس کرونا ندارند همگی از همه مواردی است که نشان می دهد با وجود گذشت یک سال و نیم از شیوع این ویروس آموزش ها برای استفاده از ماسک و رعایت دیگر پروتکل ها کافی و موثر نبوده است.

آمارهای اعلام شده از سوی وزارت بهداشت در این استان نشان می دهد، میزان مرگ و میر کرونایی ها نسبت به میزان مبتلایان در این استان بالا بوده است.

طبق آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اردیبهشت سالجاری استان اردبیل جزو چهار استان مرگ و میر بالای کرونا بوده است درحالی که میزان مبتلایان در رده های بالای کشور نیست.

و جالب اینکه طبق همین آمار اردبیل جزو استان های با میزان بالای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نسبت به سایر استان‌ها ذکر شده است و به نظر می رسد در آمارگیری فقط وجود یک پارچه جلوی دهان هر چند غیراستاندارد و غیراصولی کافی انگاشته می شود و نتیجه این سهل انگاری و خوش بینی ها، پیک هایی است که پشت سر هم و به قیمت جان شهروندان تمام می شود.

کد خبر 616465

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha