سرپرست پلیس راه مازندران با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی این استان باید مجوز بسته شدن راه‌ها را بگیرد و اگر مردم بدانند راه بسته است دیگر وارد نمی‌شوند، گفت: فردی که ۳۰۰ کیلومتر راه تا مازندران آمده، حاضر است جریمه را بدهد و وارد استان شود اما این ۳۰۰ کیلومتر را برنگردد.

پلیس راه - جریمه - سفر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سرهنگ هادی عبادی سرپرست پلیس راه مازندران گفت‌: در طول اجرای طرح محدودیت‌های جدید کرونایی که از ۲۹ تیر آغاز شده تاکنون بیش از ۷ هزار خودرو به مبدا برگردانده شده و ۶ هزار خودرو هم اعمال قانون شدند. همچنین از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون ۵۹ هزار و ۹۷ دستگاه اعمال قانون شدند و ۲۵ هزار و ۷۵۵ خودرو هم به مبدا برگردانده شدند.

سرپرست پلیس راه مازندران در توضیح خبرهای منتشرشده در رسانه ها و صداوسیما مبنی بر ورود خودروهای پلاک های غیربومی به استان طی تعطیلات ۶روزه اظهار کرد: طرح ممنوعیت ترددهای جاده ای قرار بود از روز سه‌شنبه آغاز شود اما از دوشنبه شروع شد و مردم طی همین مدت یا در جاده‌ها بودند یا وارد مازندران شده بودند.

عبادی افزود: همچنین بخشی از این ترافیک ورودی ناشی از افرادی بود که مازندرانی هستند اما مقیم استان های دیگرند. بخش دیگر مربوط به کادر درمان و پرستارها بوده که پلاک تهران دارند. یک بخش دیگر هم پلاک‌های تهران اما خوش‌نشین مازندران هستند که نمی‌توان جلوی آن‌ها را گرفت.

 وی با اشاره به اینکه به نظر می رسد این طرح محدودیت ها تا عید غدیر نیز تمدید شود، گفت: تا وقتی که مردم خودشان نخواهند اتفاق خاصی در بحث ترافیک و اجرای محدودیت ها در راستای کاهش شیوع بیماری کرونا رخ نخواهد داد.

سرپرست پلیس‌ راه استان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اعلام دانشگاه علوم پزشکی مازندران مبنی بر افزایش بیماران در سوش جدید و پر شدن بیمارستان‌ها، اظهار کرد: دستور باز و بسته کردن مداوم راه ها بلاتکلیفی مردم را به همراه خواهد داشت و علوم پزشکی باید با هماهنگی ستاد کرونای کشور دستور بسته شدن راه ها را بگیرد. اگر مردم بدانند که راه بسته است، دیگر وارد نمی‌شوند اما اینکه برخی مواقع راه بسته و مجدداً باز می شود، هجمه هایی را ایجاد خواهد کرد.

عبادی ادامه داد: فردی که ۳۰۰ کیلومتر راه آمده، حاضر است جریمه را بدهد و وارد شود اما این ۳۰۰ کیلومتر را دوباره برنگردد و این هم طبیعی به نظر می رسد اما باید راه بسته باشد و تنها اجازه تردد به کامیون‌ها و خودروهای ضروری داده شود تا از هجمه بیماری در مازندران کاسته شود.

این مسئول در پاسخ به ایجاد تفاوت در نرخ جریمه برای خودروهای لوکس و غیره به جهت کاهش ورودی در استان، گفت: برخی خودروها حتی مبلغ ۵ میلیون تومان جریمه هم برایشان مهم نیست و با پرداخت این مبلغ هم مشکلی ندارند و این موضوع (جریمه) نمی‌تواند برای آنها بازدارنده باشد. مردم خودشان باید به این فرهنگ‌سازی برسند که در شرایط اپیدمی از سفر پرهیز کنند.

کد خبر 616416

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha