تصفیه‌خانه آب شهرهای گروه الف مازندران ۱۲ سال پس از کلنگ‌زنی امروز با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس‌جمهور به بهره‌برداری رسید.

تصفیه خانه بابل

به گزارش همشهری آنلاین، رئیس‌جمهور صبح امروز همزمان با بهره‌برداری از چندین طرح مرتبط با حوزه آبرسانی کشور، فاز اول تصفیه‌خانه و خط آبرسانی به بابل را به صورت ویدئوکنفرانسی افتتاح کرد.

این پروژه یکی از طرح‌های مهم مازندران طی سال‌های اخیر است که نقش بسزایی در تأمین آب آشامیدنی شهرستان بابل و شهرهای شمالی آن از جمله هادی‌شهر، بابلسر، فریدونکنار و امیرکلا دارد و جمعیتی نزدیک به ۶۰۰ هزار نفر را زیر پوشش قرار می‌دهد.

با بهره‌برداری از فاز نخست این پروژه که آب ذخیره شده در مخزن سد البرز را تصفیه می‌کند و به مشترکان می‌رساند، هزار لیتر بر ثانیه به توان تأمین آب آشامیدنی مازندران افزوده شد و در صورت تکمیل فاز دوم پروژه ۵۰۰ لیتر بر ثانیه نیز به این رقم اضافه خواهد شد.

با افتتاح این پروژه ۷۰ کیلومتر از خط انتقال ۹۰ کیلومتری آبرسانی به شهرهای گروه الف مازندران به بهره‌برداری رسید. تا کنون برای اجرای این پروژه حدود ۴۲۰ میلیارد تومان هزینه شد که ۱۶۰ میلیارد تومان آن سال گذشته در سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور اختصاص یافت و تخصیص داده شد.

برای تکمیل این تصفیه‌خانه که در روستای درون‌کلای شرقی بابل قرار دارد طی سال‌های اخیر بارها زمان بهره‌برداری اعلام شده بود که در نهایت یک فاز از آن امروز افتتاح شد.

کد خبر 616361

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha