مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۷
۰ نفر

ما را همراهی کنید تا درباره مزایای خدمات دکتر در منزل یکی از موسسات نام آشنا و معتبر در این حوزه یعنی آلفاطب اطلاعات مفیدی در اختیارتان قرار دهیم.

image-20210724131355-1.jpeg

قطعا دسترسی شبانه روزی در سریع ترین زمان ممکن به خدمات پزشکی – پرستاری به خصوص در ایام شیوع ویروس کرونا نیاز اساسی و مبرم هر خانواده است. عدم دسترسی به مطب پزشکان و متخصصان در ساعات شب و ایام تعطیل، معضلات ترافیک و یا عدم امکان جابجایی بیماران سالمند، نیاز به استفاده از خدمات شبانه روزی و قابل دسترس را دو چندان می نماید. ما را همراهی کنید تا درباره مزایای خدمات دکتر در منزل یکی از موسسات نام آشنا و معتبر در این حوزه یعنی آلفاطب اطلاعات مفیدی در اختیارتان قرار دهیم.

اهمیت اعزام دکتر به منزل

 در سال های قبل تر شنیدن ویزیت دکتر در منزل جمله ای دور از ذهن و نشدنی بود. اما این روزها به سبب صرفه جویی در زمان و هم چنین هزینه های بالای مراکز درمانی، استفاده از خدمات مراقبتی و پزشکی در منزل به طرز شگفت آوری از جانب خانوده ها مورد استقبال قرار گرفته است. یک سالمند با محدودیت حرکتی را درنظر بگیرید که برای رفتن به مطب پزشک و ویزیت شدن او، حداقل دو نفر از افراد خانواده یا آشنایان باید قید کار خود را بزنند تا او را به مطب برسانند و دوباره او را به منزل بازگردانند. به این روند فرسایشی و ملال آور تحمل ترافیک، خستگی بیمار، امکان آسیب بیشتر او در این جا به جایی، احتمال ابتلای خود بیمار و همراهان او به انواع عفونت های بیمارستانی را هم اضافه کنید. هزینه رفت و آمد بیمار و همراهان او و هزینه ویزیت را هم از قلم نیندازید. به این ترتیب سالمندی که به یک بیماری بسیار ساده دچار شده و به راحتی در منزل قابل درمان است باید مدتی در بیمارستان بماند و با سیستم دفاعی ضعیف تری امکان ابتلا به بیماری عفونی قوی تر مانند کرونا را به جان بخرد. وجود چنین مسائلی ارائه خدمات پزشکی و حضور دکتر در منزل را ضروری تر از پیش می کند. با وجود چنین امکانی، تخت بیمار در منزل خودش تبدیل به تخت بیمارستانی می شود و به این شکل نگرانی دکتر بابت ابتلا به بیماری های عفونی در بیمارستان به خصوص در مورد سالمندان به صفر خواهد رسید. نکته قابل توجه دیگری که حضور دکتر در منزل را مورد توجه قرار داده است این است که ویزیت کردن پیوسته و منظم دکتر در منزل احتمال بستری شدن بیمار را به صورت قابل توجهی کاهش می دهد. زیرا با اولین ویزیت تشخیص بیماری داده و روند درمان آغاز می شود و اگر بیمار نیاز به پزشک متخصص یا فوق تخصص داشته باشد او را به سطوح بالاتری ارجاع می دهد.

دکتر در منزل

مزایای اعزام دکتر در منزل

خوشبختانه امروزه در بسیاری از کلان شهرها مراکز ارائه خدمات مراقبتی و پزشکی در منزل تأسیس شده­اند و به این ترتیب در هر ساعت از شبانه روز به دکتر دسترسی خواهید داشت. علاوه بر دورماندن از ترافیک های ملال آور، اعزام دکتر در منزل مزایای بسیاری دارد که ما فقط به مهم ترین آن ها اشاره خواهیم کرد:

● براساس آماری که از سوی وزارت بهداشت و درمان ارائه شده است، بازه زمانی که یک بیمار با دکتر خود صحبت می کند و در حال سرویس گرفتن از کادر پزشکی است 15 تا 30 دقیقه است. اگر دکتر عمومی یا متخصصی که داخل مطب نشسته و به ویزیت بیماران مشغول است، از پزشکان خوش نام و حاذق باشد، قطعا این 15 دقیقه هم تا چند دقیقه کاهش پیدا می کند. یک خانم باردار را درنظر بگیرید که برای سونوگرافی یا سایر اقدامات درمانی مورد نیاز در طول بارداری به مراکز درمانی مراجعه کرده است. از صف های طولانی نوبت دهی در آن شرایط دشوار که بگذریم، مراجعه به مطب متخصص زنان برای نشان دادن سونوگرافی الزام دیگری است که قابل چشم پوشی نیست. . بیماران چشم انتظاری که پشت در اتاق دکتر نشسته­اند و کلافه از انتظار در حال قدم زدن هستند، او را وادار می کنند که در همان دقایق اولیه و صحبت خیلی کوتاه، از دکتر خداحافظی کند و با بی رمق و کلافگی بسیار به منزل بازگردد. اما حضور دکتر در منزل یک گزینه طلایی پیش رو است که هیچ محدویت زمانی برای ویزیت شدن او و سایر افراد وجود ندارد. دکتر با خاطری آسوده به بیمار خود گوش می سپارد و سپس به بررسی علائم بیماری و معاینه دقیق او می پردازد. به این ترتیب کاملا واضح است که روند درمان و هر اقدامی که لازم باشد نیز سریع تر و با کیفیت بهتر صورت می گیرد.

● خدمات دکتر در منزل برای همه و به خصوص برای سالمندان حکم نوشدارو است. قطعا با افزایش سن توانایی حرکت نیز کاهش پیدا می کند. اما ممکن است یک سالمند در خانه داشته باشید که به سبب ماهیت بیماری او چک شدن مداوم وضعیت بیماری یک ضرورت باشد. دراین صورت تماس با یک مرکز ارائه خدمات پزشکی، اعزام دکتر و ویزیت سالمندتان در منزل می­تواند موجب آسایش شما و بیمار باشد. نکته قابل ذکر دیگر این است که دکتر اعزام شده بعد از معاینه می تواند نمونه گیری از خون و ادرار، چکاپ، پانسمان، نوار قلب، سرم درمانی، گذاشتن سوند ادراری، اندازه گیری فشار خون و مواردی از این قبیل را برای او انجام دهد و به این ترتیب شما و بیمارتان را از مراجعه به آزمایشگاه های پرازدحام نیز برهاند. دور بودن از محیط شلوغ بیمارستان همان چیزی است که لبخند رضایت را برای شما و سالمندتان به همراه دارد.

یکی دیگر از مزیت های بسیار مهم  دکتر در منزل صرفه جویی در وقت گرانبها است. قطعا برای همه پیش آمده است که برای که برای یک مریضی ساده قصد رفتن به مطب دکتر را کردیم و شاید لازم به یادآوری نباشد که مشکلاتی مثل ترافیک، پیدا کردن جای پارک، انتظار برای رسیدن نوبت را ذکر کنیم. علاوه بر این ها هنگامی که نزد پزشک عمومی رفتیم، دکتر  پس از انجام آزمایش های کلی که قطعاً همه آنها ضروری نبوده و وقت و هزینه ما را تلف کرده است، ما را به متخصص مورد نظر معرفی نموده و ما می بایست سیکل درمان را از ابتدا آغاز کنیم. حال آنکه فقط  با یک تماس با کارشناسان آلفاطب ما به دکتر مجرب مربوطه با تخصص کاملاً مرتبط با  بیماری خود معرفی می شویم و فرایند گرفتن نوبت و معرفی برایمان انجام شده و در روز و ساعت مقرر دکتر ما را معاینه خواهد کرد و محیط پر از آرامش منزل جایگزین مطب و مراکز درمانی پراسترس خواهد شد. اینجاست که باید ایده تأسیس یک مرکز درمانی برای اعزام پرستار و پزشکان به منازل که برای اولین بار توسط دکتر حریرچی مطرح شد را آفرین گفت.

دکتر در منزل

چه زمانی استفاده از خدمات دکتر در منزل ضروری است؟

● زمانی که با توجه به شرایط جسمانی و وضعیت روحی روانی امکان خارج شدن از منزل وجود ندارد.
● هنگامی که بیمار  مخصوصا بیمار پا به سن فاقد همراه و حامی هنگام مراجعه به مراکز پزشکی است.
● هنگامی که بیمار به  تازگی تحت عمل جراحی بوده است و می خواهد سریع تر از بیمارستان خارج شود اما به دستور پزشک حتما باید ادامه روند درمان را طی کند.

● هنگامی که وجود معلولیت توانایی حرکت از فرد را سلب کرده است.

●هنگامی که در ساعات شب و تعطیلات بیمار نیاز شدید به ویزیت شدن توسط دکتر را دارد.

نتیجه گیری
 اول سلامتی دوم هم سلامتی! همه ما از میزان اهمیت سلامتی این نعمت بزرگ آگاهیم و هیچ نیازی به بیان دوباره آن نیست. تمام تلاش مراکز ارائه خدمات درمانی و مراقبتی در منزل این است که با ایجاد شرایط مطلوب درمان در منزل باعث تقویت اطمینان خاطر و آرامش افراد شوند. سالمندان، افراد معلول و زنان باردار از جمله افرادی هستند که استفاده از این خدمات برای آنها یک گزینه بسیار طلایی است. سعی کنیم با اعتماد به این مراکز هم آرامش خاطر عزیزانمان را تضمین کنیم و هم یک فرد تأثیرگذار در کاهش ترافیک و آلودگی باشیم.  

کد خبر 616350

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha