مجموع نظرات: ۱
شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۹
۰ نفر

ورزش مازندران با وجود سهم کاهش تعداد ورزشکاران این استان در کاروان المپیک توکیو نسبت به المپیک ۲۰۱۶ برزیل، همچنان با ۱۰ ورزشکار یکی از استان‌های پیشتاز در اعزام ورزشکاران از ایران به رقابت‌های المپیک است.

المپیک مازندران

به گزارش همشهری آنلاین، مسابقات المپیک توکیو با یک سال تأخیر از روز جمعه یکم مرداد با برگزاری مراسم افتتاحیه آغاز شد و امروز نیز با انجام مسابقاتی در برخی رشته‌ها، هیجان‌های المپیکی شروع شده است. ایران امسال ۶۶ ورزشکار از ورزش‌های انفرادی و گروهی در این رقابت‌ها دارد که طبق پیش‌بینی‌ها و انتظارات مازندران سهم بالایی در این تعداد دارد.

امسال ۱۰ ورزشکار اهل مازندران سهمیه حضور در المپیک را کسب کردند که سه نفر کمتر از سهم مازندران در المپیک ۲۰۱۶ برزیل است. در دوره قبلی المپیک فرزان عاشورزاده در تکواندو، مجتبی عابدینی در شمشیربازی، حسن یزدانی، رضا یزدانی و کمیل قاسمی در کشتی آزاد، قاسم رضایی و بشیر باباجان‌زاده در کشتی فرنگی، نوشاد و نیما عالمیان در تنیس روی میز، بهداد سلیمی و محمدرضا براری در وزنه‌برداری و عادل غلامی و مجتبی میرزاجانپور در والیبال ۱۳ ورزشکار مازندرانی عضو کاروان المپیک ایران بودند. از این تعداد حسن یزدانی، کمیل قاسمی و قاسم رضایی به مدال رسیدند و مجتبی عابدینی رتبه چهارم شمشیربازی را کسب کرد.

اما این تعداد کاهش یافته و به ۱۰ نفر رسیده است که سبب شد مازندران بر خلاف دوره قبل که با ۱۳ ورزشکار بالاتر از همه استان‌ها بیشترین سهم را در کاروان المپیک داشت، امسال پس از تهران دومین استان از نظر تعداد سهمیه‌های المپیکی باشد.

 امسال مجتبی عابدینی(شمشیربازی)، حسن یزدانی(کشتی آزاد)، نیما عالمیان(تنیس روی میز)، هانیه رستمیان(تیراندازی تپانچه بادی)، رضا اطری(کشتی آزاد)، محمدحسین محمدیان‌(کشتی آزاد)، امیرحسین زارع(کشتی آزاد)، محمدهادی ساروی(کشتی فرنگی)، نوید رضایی‌فر(بسکتبال) و جواد کریمی(والیبال) ورزشکاران مازندرانی هستند که در المپیک توکیو حضور دارند.

تا زمان تنظیم این گزارش مجتبی عابدینی و نیما عالمیان از مازندران در رقابت‌های المپیک مقابل حریفان خود قرار گرفتند که عابدینی پس از برد در دیدار نخست، از حریف دوم خود شکست خورد و از دور رقابت‌ها حذف شد. نیما عالمیان نیز با شکست ۳ – ۲ در نخستین دیدار از مسابقات کنار رفت.

کد خبر 616348

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha