مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹
۰ نفر

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: به دلیل کاهش بارندگی ها و خشکسالی سال زراعی جاری تولید وبرداشت گندم در استان از 700 هزار تن به 520 هزار تن رسید.

برداشت گندم

به گزارش همشهری آنلاین ، تبعات کاهش بارندگی و خشکسالی در آذربایجان غربی هم تبعات خود را نشان می دهد و در یکی از مهمترین موارد ، تولید گندم در استان روند نزولی به خود گرفته است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در همین زمینه گفت: در سال زراعی جاری، ۳۰۰ هزار هکتار گندم دیم و ۹۰ هزار هکتار گندم آبی در استان کشت شده که سهم بخش دیم بیش از سه برابر بوده و ارتباط مستقیمی با میزان بارش‌ها داشته است.

اکبر کرامتی اظهار کرد: پیش بینی می شد بیش از ۷۰۰ هزار تن گندم از سطح گندم زارها تولید و برداشت شود که به دلیل کاهش بارندگی ها و خشکسالی سال زراعی جاری این میزان به ۵۲۰ هزار تن کاهش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه بر اساس برآوردهای انجام شده انتظار داریم امسال شاهد خرید تضمینی ۳۰۰ هزار تنی گندم در استان باشیم، افزود: تا کنون 147 هزار تن گندم خریداری شده و  قیمت خرید تضمینی گندم ۵۰ هزار ریال است.

کرامتی افزود: بابت خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان تاکنون ۵۷۰ میلیارد تومان به آنها پرداخت شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی تاکید کرد: با توجه به اینکه وجوه پرداختی به گندم کاران در حداقل زمان ممکن در حال انجام است و کشاورزان استقبال مناسبی از تحویل گندم مازاد بر نیاز خود به مراکز خرید داشته باشند.

وی تصریح کرد: برای مدیریت منابع گندم استان هماهنگی های لازم با نیروی انتظامی صورت گرفته تا از خروج گندم تولیدی به سایر استان‌ها جلوگیری شود.

کرامتی ادامه داد: برای اینکه محصول حداقل افت را داشته و در انبارهای غیر بهداشتی نگهداری نشود، خرید تضمینی گندم همزمان با برداشت این محصول انجام و محصول به سیلوها منتقل می‌شود.

کد خبر 616311

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha