سه‌شنبه ۵ شهریور ۱۳۸۷ - ۰۵:۱۳
۰ نفر

گروه ورزشی: حتی 9 نفره شدن رئال مادرید هم نتوانست مانعی در راه پیروزی این تیم مقابل والنسیا در سانتیاگو برنابئو و قهرمانی سوپرجام اسپانیا شود.

 مردان شوستر پس از شکست 3 بر 2 در بازی رفت، در خانه به پیروزی 4 بر 2 رسیدند تا نشان دهند برای دفاع از عنوان قهرمانی لالیگا در فصل جدید کاملاً آماده‌اند. با این وجود در پایان نیمه‌اول، تصور موفقیت برای هواداران رئال‌مادرید دشوار بود. پس از سکوت یک‌دقیقه‌ای در یادبود 154 قربانی سانحه هوایی هفته گذشته در مادرید، میزبان شروع خوبی نداشت و در برابر دفاع بسته والنسیا تنها چند شوت از راه دور داشت.

والنسیا اما در اولین حمله جدی‌اش در دقیقه 33 که روی یک پاسکاری سریع اتفاق افتاد، توسط داوید سیلوا، هافبک ملی‌پوش اسپانیایی به گل رسید. پیش از پایان نیمه‌اول، رافائل فان‌درفارت به دلیل تکل خشن روی خوان‌ماماتا از زمین اخراج شد تا مشکلات رئال بیشتر شود. با توجه به پیروزی 3 بر 2 والنسیا در بازی رفت و حوادث نیمه‌اول، رئال مادرید شانس کمی برای تغییر سرنوشت قهرمانی داشت، ولی این تیم در نیمه دوم کاملاً متحول شد. ابتدا فان‌نیستلروی بر روی یک ضربه پنالتی که روی هند آلبیول اتفاق افتاد، گل تساوی را وارد دروازه هیلده‌براند کرد.

در این دقایق بازی عالی آرین روبن که خط دفاعی والنسیا را به هم ریخته بود، هواداران را به زدن گل برتری امیدوار کرد، ولی اخراج فان‌نیستلروی در دقیقه 73 ضربه سخت دیگری به رئال بود.اما والنسیا که در نیمه دوم نزول فوق‌العاده‌ای داشت، نتوانست از این برتری عددی محسوس استفاده کند و بازی بی‌هدف این تیم به رئال‌مادرید فرصت داد که با دو یار کمتر به حملاتش ادامه دهد. گل دقیقه 77 سرجیو راموس و پس از آن شوت دلارد از فاصله 35 متری که با جایگیری مبتدیانه هیلده براند وارد دروازه والنسیا شد، رئال را به برتری ناباورانه‌ای رساند. هیگوان هم با زدن گل چهارم کار را تمام کرد.

شوستر با توجه به شرایط بازی، از پیروزی تیمش کاملاً راضی بود و گفت: «یک تیم شایسته باید ذهنیت پیروزی داشته باشد و ما اینگونه بودیم. ما بر همه تلاش‌های رقیب غلبه کردیم و تا لحظه آخر شانس پیروزی‌مان را باور داشتیم. نیمه دوم زیبا و هیجان‌انگیز بود. با توجه به تلاش بازیکنان‌مان، نتیجه پایانی عادلانه است.» اونای امری، سرمربی جوان والنسیا که تیمش تا پایان نیمه اول فاتح سوپرجام بود، این شکست را بسیار تلخ دانست.

در آستانه شروع فصل جدید، امری که با مأموریت بازگرداندن والنسیا به جمع مدعیان، پس از فصلی درخشان با آلمریا به مستایا آمده، حالا می‌داند که چه کار دشواری دارد. او پس از بازی گفت: «ما در حالی باختیم که در نیمه اول پیروز بودیم و برتری عددی داشتیم. ولی رئال توانست به کمک هوادارانش بازی را برگرداند و ما نتوانستیم حملات منظمی را سازماندهی کنیم. تنها می‌توانم به حریف تبریک بگویم، حالا باید از اشتباهات‌مان درس بگیریم و به جلو نگاه کنیم.»  

کد خبر 61631

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز