مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه طی ‌۴ روز آینده در برخی نقاط کشور رگبار باران و رعدوبرق مورد انتظار است، از وزش باد شدید و احتمال خیزش گردو خاک در بخش‌های مرکزی و شرق کشور خبر داد. 

رگبار

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اظهار کرد: امروز و فردا (۲ و ۳ مرداد) در استان‌های گیلان، مازندران، ارتفاعات گلستان، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی و برخی مناطق جنوب سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، فارس و ارتفاعات زاگرس به‌ویژه در ساعات بعدازظهر افزایش ابر و رگبار باران، گاهی با رعدوبرق و وزش باد شدید موقت ‌پیش‌بینی می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه دوشنبه و سه‌شنبه (۴ و ۵ مرداد) در غالب مناطق کشور جو ‌پایدار و آسمان صاف خواهد بود، گفت: دوشنبه (۴ مرداد) تنها در اردبیل و شرق آذربایجان شرقی و سه‌شنبه (۵ مرداد) در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران و شمال آذربایجان شرقی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب افزایش ابر و بارش ‌پراکنده باران رخ خواهد داد.

به گفته مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، چهارشنبه (۶ مرداد) با گذر امواج تراز میانی جو از نوار شمالی کشور در شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی و استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت ‌پیش‌بینی می‌شود.

وزش باد شدید در بخش‌هایی از مرکز کشور

وی خاطرنشان کرد:‌ از امروز تا اواسط هفته آینده در شمال شرق، شرق، جنوب شرق و بخش‌هایی از مرکز کشور وزش باد شدید رخ خواهد داد که در ‌پاره‌ای از مناطق سبب گردوخاک با احتمال کاهش دید افقی و کیفیت هوا می‌شود. همچنین امروز و فردا (۲ و ۳ مرداد) دمای هوا بین ۴ تا ۸ درجه در اردبیل و استان‌های ساحلی دریای خزر کاهش خواهد داشت و دریای خزر در این مدت مواج است. طی ‌پنج روز آینده نیز مناطق شرق دریای عمان مواج و متلاطم خواهد بود.

وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۳ مرداد) صاف و در بعدازظهر همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۹ و حداکثر دمای ۴۰ سانتیگراد و طی روز ‌دوشنبه (۴ مرداد) صاف و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۸ و حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

گرم‌ترین و خنک‌ترین شهر

ضیاییان در پایان اظهار کرد: طی امروز و فردا (۲ و ۳ مرداد) اهواز با بالاترین دمای ۴۸ و ۴۹ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با دمای بیشینه ۲۴ و ۲۶ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان‌های کشور هستند.
 

کد خبر 616305

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha