مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱
۰ نفر

تسهیلات خوداشتغالی معلولان در قم از ۲۹ میلیارد تومان سال گذشته به ۴۲ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ افزایش یافته است.

اشتغال معلولان

به گزارش همشهری آنلاین، در سال گذشته فقط ۳ نفر از معلولان  استان قم از قانون استخدام ۳ درصدی معلولان استفاده کرده‌اند و آموزش و پرورش استان تنها نهادی بود که این ۳ شهروند معلول را استخدام کرد.

به دلیل این که بعضی از معلولان توانایی انجام کارهای مورد درخواست دستگاه‌های دولتی را ندارند، این نهادها تمایلی به بکارگیری معلولان ندارند. بنابراین زمانی که توانمندی معلولان در گزینش این افراد بررسی می‌شود، بیشتر آنها نمره رضایت‌بخش دریافت نمی‌کنند.

معاون مشارکت‌های مردمی، اشتغال و مراکز غیردولتی اداره کل بهزیستی استان قم در این باره به خبرنگار همشهری گفت: بخش عمده‌ای از اشتغال معلولان در قالب ارائه تسهیلات خوداشتغالی و حمایت‌های تشویقی از کارفرماها پیگیری می‌شود.

سید صادق میرئی افزود: تعهد خوداشتغالی معلولان قمی در سال ۹۹ تخصیص ۲۹ میلیارد تومان تسهیلات بانکی با سود ۴ درصد برای فعالیت ۸۰۱ معلول بود که این تعهد محقق شده است.

وی بیان کرد: اعتبار خوداشتغالی معلولان در سال ۱۴۰۰ به ۴۲ میلیارد تومان افزایش یافته و ۸۴۹ معلول باید از تسهیلات این طرح استفاده کنند.

معاون مشارکت‌های مردمی، اشتغال و مراکز غیردولتی اداره کل بهزیستی استان قم با بیان این که در زمینه حمایت‌های تشویقی از کارفرماها هم به ازای بکارگیری هر معلول تا سقف ۵۰ میلیون تومان تسهیلات داده می‌شود، اظهار کرد: در سال گذشته ۷۰ نفر از مددجویان در قالب این طرح جذب بنگاه‌های بخش خصوصی شده‌اند.

میرئی افزود: در حال حاضر هزار و ۴۷۰ زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی استان قم هستند که از تسهیلات خوداشتغالی و حمایت‌های بیمه‌ای برخوردار می‌شوند.

کد خبر 616272

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha