لابی مشاور سابق ترامپ به نفع امارات متحده عربی او را با محکومیت روبرو کرد.

توماس باراك

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سی بی اس نیوز، توماس باراک، مشاور نزدیک رئیس جمهور سابق ترامپ و رئیس کمیته تحلیف وی که در زمینه املاک و مستغلات فعال است، به اتهام نقض قانون لابی فدرال متهم شد.

طبق مفاد این حکم وی ملزم به داشتن دستبند ردیابی GPS است و باید پاسپورت خود را نیز در اختیار دادگاه قرار دهد؛ وی همچنین موظف است از انتقال وجوه به خارج از کشور خودداری کند و انجام معاملات داخلی بالای پنجاه هزار دلار به استثنای حق الوکاله منع شده است.

او همچنین باید در منطقه شرقی نیویورک، منطقه جنوبی نیویورک و یا بخش مرکزی کالیفرنیا اقامت داشته باشد زیرا به گزارش سی‌ان‌ان خطر فرار وی به دلیل داشتن ثروت هنگفت بسیار بالاست.

کیفرخواست اصلی این پرونده که با هفت بند توکاس باراک، متیو گرایمز و رشید سلطان رشید المالک الشاهی را مورد اتهام قرار داده بود مربوط به فعالیت این افراد بین آوریل ۲۰۱۶ تا آوریل ۲۰۱۸ است.

در آن زمان این افراد به عنوان عوامل امارات متحده عربی کار می‌کردند و در کیفرخواست ادعا شده است که باراک سعی کرده بر مواضع سیاست خارجی ترامپ تأثیر بگذارد.

به گزارش آکسیوس، روابط باراک با رهبران ارشد امارات و عربستان سعودی، که با ایالات متحده معاهده استرداد ندارند به خلاف قانون فدرال، بدون اطلاع دادستان کل کشور برقرار بوده و گفته شده وی از روابط خود با آقای ترامپ و مقامات ارشد دولت برای پیشبرد منافع امارات استفاده کرده است.

کد خبر 616257
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha