مجموع نظرات: ۰
جمعه ۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۵
۰ نفر

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق کردستان با بیان اینکه مصرف مشترکان برق بصورت روزانه کنترل می شود، افزود: کمتر از ۱۵ درصد از مشترکان استان پرمصرف هستند.

برق

کوهسار رسولی تبار در گفت و گو با همشهری آنلاین افزود: مهم‌ترین منبع تولید برق استان کردستان را نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج با ظرفیت تولید ۱۰۰۰ مگاوات تأمین می‌کند. 

وی گفت: در حال حاضرتامین برق استان کردستان از طریق شبکه سراسری و از سه محور همدان آذربایجان و کرمانشاه توسط خطوط انتقال ۲۳۰ ۱۳۲و۶۳ کیلوولت انجام می گیرد.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق کردستان با بیان اینکه سقف تعیین شده برای مصرف به صورت روزانه و با توجه به شرایط اقلیلمی، جمعیتی و میزان تولید برق هر استان؛ ۳۶۰ تا ۳۷۰ مگاوات تعیین شده است، گفت: بخش قابل توجهی از ظرفیت تولید نیروگاه‌های آبی استان کردستان به دلیل مشکلات مربوط به بارندگی‌ها و کاهش ظرفیت آبی سدها در اختیار تولید نیست. 

وی ادامه داد: خشکسالی شدید امسال کاهش تولید ۵ تا ۶ هزار مگاوات برق در استان را در پی داشته است و به ازای هر درجه افزایش دما، مصرف برق بالا می‌رود . از سوی دیگر رمزارزها نیز بین ۲ هزار مگاوات مصرف دارند که این عمق بحران را افزایش خواهد داد.

رسولی تبار اضافه کرد: ۶۸۵ هزار مشترک برق در کردستان وجود دارد که بیش از ۹۴ درصد آن خانگی و تجاری است.

وی گفت: ۱.۶ درصد مشترکین برق کردستان با حدود ۱۱ هزار اشتراک به بخش کشاورزی مربوط است که حدود ۲۵ درصد انرژی استان را مصرف می‌کنند.

رسولی تبار ادامه داد: زمان پیک مصرف برق استان بین ساعات ۱۳ تا ۱۵ و در شب ۲۰ تا ۲۴ است. 

وی در ادامه با اشاره به تغییر ساعت کار اداری دستگاه‌های دولتی، گفت: این روند باعث کاهش ۹ مگاواتی مصرف برق در استان شده است.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق کردستان اضافه کرد: تعطیلی پنجشنبه‌ها، کاهش ساعت کاری ادارات و خاموشی مراکز تجاری و تفریحی هم می تواند باز هم به روند کاهش خاموشی ها کمک کند چرا که روزهای آینده گرم‌تر می شود و ممکن است بر روند خاموشی‌ها تاثیر بگذارد .

وی با بیان اینکه در صورتی که هر مشترک روزانه ۶۰ تا ۸۰ وات در مصرف برق صرفه‌جویی کند، نیازی به اعمال خاموشی نیست، افزود: حدود ۲ هفته است که خاموشی‌ها در استان تا حدود زیادی کاهش یافته است. 

در صورت تداوم گرمای هوا و رعایت نکردن الگوی مصرف، خاموشی تا ۱۵ مرداد ادامه خواهد داشت.

کد خبر 616140
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha