مدیر کل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از وقوع رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت در ساعات بعدازظهر و اوایل شب امروز (اول مرداد) در برخی از استان‌های کشور خبر داد.

رگبار - باران

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اظهار کرد: امروز (اول مرداد) در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در برخی نقاط استان‌های هرمزگان، فارس، شمال بوشهر، جنوب کرمان، گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل، شمال آذربایجان غربی رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ خواهد داد.

او افزود: همچنین روزهای شنبه (۲ مرداد) و یکشنبه (۳ مرداد) نیز در استان‌های هرمزگان، فارس، شمال بوشهر، جنوب کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان، گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل، شمال آذربایجان غربی و شمال آذربایجان شرقی وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی از بارش پراکنده در روز دوشنبه (۴ مرداد) در برخی نقاط استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل، هرمزگان، شرق و جنوب فارس و بوشهر خبر داد و گفت: سه‌شنبه (۵ مرداد) این شرایط برای اردبیل، ارتفاعات گیلان و مازندران برقرار خواهد بود.

ضیاییان ادامه داد: امروز (اول مرداد) در نوار شرقی کشور به‌ ویژه منطقه زابل و از شنبه تا اواسط هفته آینده در شمال شرق، شرق، جنوب شرق و بخش‌هایی از مرکز کشور وزش باد شدید و در پاره‌ای نقاط خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود علاوه بر این از امروز تا یکشنبه (۳ مرداد) دما بین ۴ تا ۸ درجه سانتیگراد در استان اردبیل و استان‌های ساحلی دریای خزر کاهش می‌یابد و طی ۵ روز آینده نیز مناطق شرقی دریای عمان و از اواخر وقت جمعه تا یکشنبه (اول تا ۳ مرداد) دریای خزر مواج خواهد بود.

او وضعیت آب و هوایی پایتخت را طی ۳ روز آتی پیش‌بینی کرد و گفت: فردا (۲ مرداد) دمای هوای تهران بین ۴۰ تا ۲۹ درجه سانتیگراد و پس‌فردا (۳ مرداد) بین ۳۹ تا ۲۸ درجه سانتیگراد متغیر است و مانند ۲ روز گذشته صاف گاهی همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

گرم‌ترین و خنک‌ترین مرکز استان کشور

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره گرم‌ترین و خنک‌ترین مراکز استان‌های کشور طی امروز و فردا (۲۸ و ۲۹ تیر) نیز اظهار کرد: اهواز با بیشینه دمای ۴۷ و ۴۸ درجه سانتیگراد و یاسوج با بیشینه دمای ۲۹ و ۲۶ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و خنک‌ترین مرکز استان کشور خواهند بود.

کد خبر 616108

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha