سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی از شورای عالی امنیت ملی خواست تا برای آگاهی مردم، نتایج حاصله از جلسات هیات تطبیق مذاکرات وین را منتشر کند.

شورای عالی امنیت ملی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، «سیدنظام الدین موسوی» عصر چهارشنبه درباره اظهارات «علی ربیعی» سخنگوی دولت مبنی بر اینکه مصوبه مجلس سبب ایجاد مشکل در روند مذاکرات وین و لغو تحریم‌ها شد به خبرنگاران گفت: بررسی‌های هیات تطبیق نشان داد که مذاکرات وین اساسا قادر به لغو موثر تحریم‌ها به گونه‌ای که منجر به انتفاع اقتصادی برای کشور شود، نبود.

سخنگوی هیات رییسه مجلس افزود: روایت‌های کاملا غیرواقعی از نتیجه مذاکرات وین وجود دارد در حالی که قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها، یکی از مهم‌ترین دارایی‌های تیم مذاکره کننده در وین بود که قدرت چانه زنی تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران را افزایش داد.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه از زمان تصویب قانون مجلس و اجرای آن، فضای مذاکرات کاملا متحول شد، تصریح کرد: غربی‌ها نه تنها نتوانستند تهدیدات خود را عملی کنند بلکه ایران در موقعیتی قرار گرفت که می‌توانست امتیازهای جدی از غرب بگیرد که به دلیل فضای انتخابات از این فرصت به درستی استفاده نشد.

موسوی با اشاره بررسی‌های هیات تطبیق که نمایندگان دولت هم در آن حضور داشته‌اند، تاکید کرد: یافته‌های این هیات نشان می‌دهد نتیجه مذاکرات به گونه‌ای بود که هیچ گشایش اقتصادی واقعی برای کشور ایجاد نمی‌کرد و با حفظ تحریم‌هایی مانند کاتسا، ارزش توافق را از نفت در برابر غذا هم پایین تر می‌آورد.

وی ادامه داد: در صورت صلاحدید شورای عالی امنیت ملی پیشنهاد هیات رئیسه مجلس این است که متن جمع بندی هیات تطبیق منتشر شود، تا  واقعیت‌های مذاکرات اخیر برای افکار عمومی و همه ملت شریف ایران روشن شود.

سخنگوی هیات رییسه مجلس خاطرنشان کرد: مجلس نه تنها مخالف یک توافق خوب نیست بلکه هم رییس و هم نمایندگان مجلس عقیده دارند با تولید قدرت و دیپلماسی عزتمندانه می توان به هدف لغو موثر تحریم‌ها نایل آمد.

واکنش ربیعی به خبر ارسال نامه بایدن به ایران | مواضع ایران درباره برجام

اظهارات ربیعی درباره کمیته تطبیق مذاکرات هسته‌ای تکذیب شد

کد خبر 615922

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha