دوشنبه ۴ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۶:۲۸
۰ نفر

گروه حوادث: با اعتراف قاتل زنجیره‌ای کرج به قتل ۴ زن دیگر در شمال کشور، تعداد قربانیان این مرد جنایتکار به ۱۲ زن رسید.

سرهنگ اسماعیل هادئی - رئیس پلیس آگاهی استان تهران - در گفت‌وگو با همشهری با بیان این خبر گفت: به‌دنبال دستگیری امید- جنایتکار زنجیره‌ای کرج- و اعتراف او به قتل ۸ زن، ماموران در مسیر تحقیقات تخصصی دریافتند وی قبل از نقل مکان به کرج و آغاز جنایت‌های زنجیره‌ای خود، در چند استان شمالی کشور نیز زندگی کرده است.

بنابراین فرضیه اینکه متهم در این استان‌ها نیز مرتکب جنایت شده باشد پیش روی تیم تحقیق قرار گرفت و کارآگاهان بررسی‌ پرونده‌های جنایی در ۳ استان شمالی را آغاز کردند.

سرهنگ هادئی گفت: مدتی بعد ماموران به اطلاعاتی دست یافتند که از ۴ جنایت مشابه در یکی از شهرستان‌های شمال کشور حکایت داشت.

این در حالی بود که بررسی‌ها نشان می‌داد تمامی این قتل‌ها در زمانی صورت گرفته‌اند که امید در این شهر سکونت داشته است.

وی افزود: وقتی مشخص شد تمامی این ۴ زن با شگردی مشابه شگرد قاتل سریالی کرج به قتل رسیده‌اند این فرضیه که آنها قربانی مرد جنایتکار شده باشند، قوت گرفت و با انتقال متهم از زندان به اداره آگاهی، بازجویی از وی از سر گرفته شد.

رئیس پلیس آگاهی استان تهران خاطرنشان کرد: امید وقتی خود را در برابر مدارک و شواهد پلیس دید لب به بیان حقیقت گشود و با اعتراف به قتل ۴ زن دیگر گفت که این جنایات را در سال ۸۵، یعنی زمانی که در یکی از شهرستان‌های شمال کشور سکونت داشته، انجام داده است.

مسافرکشی، بهانه‌ای برای جنایت

«در مدتی که در شمال کشور زندگی می‌کردم، در پوشش مسافرکش طعمه‌هایم را که همه آنها زنان جوان بودند شناسایی می‌کردم. سپس در بین راه با آنها طرح دوستی ریخته و پس از کشاندن به خانه‌ام آنها را مورد آزار و اذیت قرار داده و به قتل می‌رساندم. پس از آن هم اجساد قربانیان را به حاشیه شهر برده و در محلی خلوت رها می‌کردم».

سرهنگ هادئی با اشاره به این اعترافات مرد جنایتکار گفت: پس از اظهارات امید، وی با نشان دادن محل دقیق رها کردن اجساد این ۴ زن، راز قتل آنها را نزد پلیس فاش کرد و به این ترتیب تعداد قربانیان او به ۱۲ نفر رسید.

وی با بیان اینکه وقوع این جنایات از سوی مرد جنایتکار محرز شده است، افزود: هم اکنون تحقیقات تکمیلی برای کشف دیگر جرائم احتمالی این مرد ادامه دارد.

بنابراین گزارش جنایتکار زنجیره‌ای کرج که هم اکنون قتل ۱۲ زن را در پرونده خود دارد جوانی ۲۳ ساله است که از یک سال قبل با آغاز جنایت‌های سریالی‌اش در کرج تحت تعقیب پلیس استان تهران قرار گرفت.

او با استفاده از یک خودروی پیکان قهوه‌ای رنگ در پوشش مسافربر، طعمه‌های خود را شناسایی می‌کرد و بعد از آنکه با آنها طرح دوستی می‌ریخت، با کشاندن آنها به خانه‌اش یا محلی خلوت اقدام به قتل آنها کرده و اموالشان را به سرقت می‌برد.

این مرد صبح ۱۹ تیر امسال در حالی که بعد از آخرین جنایتش با همسرش به رامسر گریخته بود، در یک عملیات ضربتی از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی استان تهران دستگیر شد و در بازجویی‌ها به قتل زنجیره‌ای زنان و دختران اعتراف کرد.

کد خبر 61591

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز