عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: قطعا اعمال این تعطیلی‌ها سبب بهتر شدن وضعیت شیوع کرونا در کشور نمی‌شود چرا که تصور مردم این است که در این تعطیلات باید به مسافرت و تفریح بروند.

مسعود مرداني

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از میزان، دکتر مسعود مردانی عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا در خصوص اعمال تعطیلی‌ها و در مقابل آن هجوم مردم به جاده‌ها گفت: قطعا اعمال این تعطیلی‌ها سبب بهتر شدن وضعیت شیوع کرونا در کشور نمی‌شود چرا که تصور مردم این است که در این تعطیلات باید به مسافرت و تفریح بروند.

وی ضمن اشاره به اینکه فرمانداری‌ها اعلام کرده‌اند که به خودروهای شخصی مجوز ورود نمی‌دهند، افزود: با این حال تعدادی از افراد با استفاده از وسایل نقلیه عمومی نظیر تاکسی و ... با قیمت‌های گزاف به سفر می‌روند و متاسفانه بر طبق اخبار اعلام‌شده ترافیک در جاده‌های شمال سنگین است.

عضو کمیته علمی ستاد مقابله به کرونا اظهار کرد: اگر چه پلیس راهور اعمال قانون می‌کند، اما به نظر می‌رسد این اقدامات کافی نیست و باید جریمه‌های سنگین‌تری در نظر گرفته شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در واکنش به بی‌آبی در استان‌های جنوبی کشور و تاثیر آن بر شیوع این بیماری اظهار کرد: مسلما یکی از اصول اساسی پیشگیری و مقابله با کرونا شسست‌وشوی مداوم دست‌ها با آب و صابون است و هنگامی که آب نباشد، خود به خود این کار مهم انجام نمی‌شود و همین امر سبب افزایش شیوع این بیماری در این مناطق می‌شود.

کد خبر 615834

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha