مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۱
۰ نفر

در استان اردبیل باوجود اختصاص سه درصد از سهمیه آزمون‌های استخدامی برای معلولان، وضعیت به‌کارگیری این قشر مطلوب نبوده و معلولان ناراضی‌اند.

اشتغال معلولان

به گزارش همشهری آنلاین، به گفته نیک سرشت معاون اشتغال اداره کل بهزیستی استان اردبیل سال گذشته 364 مورد برای بیمه کارفرمایی بهزیستی ( برای اشتغال در بخش خصوصی) اقدام شده که نسبت به سال های گذشته افزایش داشته است.

وی در مورد جذب سهمیه معلولان در ادارات اظهار می کند وضعیت اشتغال سال گذشته نسبت به دو سه سال پیش بهتر شده است و معلولان توانسته اند از سهمیه های جذب خود بیشتر استفاده کنند.

نیک سرشت اظهار می کند: در این استان مراکز مثبت زندگی از اواخر سال 99 کار خود را شروع کرده و حدود 43 مراکز مثبت زندگی در استان فعال هستند که پرونده معلولان با شرایط ویژه به این مراکز ارسال شده است تا در زمینه های مختلف شاغل شوند.

به گفته این مسئول در زمینه اشتغال معلولان تفکیک جنسیتی وجود ندارد مدارک و شرایط همه معلولان جمع آوری می شوند و بنا به مطابقت با شرایط شغلی جذب می شوند اما مسئله قابل توجه مراجعه کمتر بانوان برای اشتغال است چرا که بیشتر آنها در خانواده هایی بزرگ شده اند که ناتوانی به آنها القا شده است و به دنبال آموزش برای خودکفایی و استقلال نبوده اند هر چند هستند بانوان معلولی که با اعتماد به نفس تمام در جامعه حضور داشته و حتی موفق تر از افراد سالم در اشتغال عمل کرده اند.

کد خبر 615776

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha