روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اردبیل با صدور اطلاعیه ای از مردم خواست با توجه به شیوع بیماری مشترک تب کریمه کنگو در برخی از استانهای کشور از جمله اردبیل، از خرید گوشت‌های حاصل از ذبح دام‌های غیر مجاز که بدون نظارت بهداشتی دامپزشکی و خارج از کشتارگاه‌ها و عموماً در روستاهای اطراف تهیه و وارد چرخه مصرف می شود، جداً خودداری کنند.

گوشت قرمز

به گزارش همشهری آنلاین، با توجه به فرارسیدن عید سعید قربان و افزایش تقاضا برای خرید گوشت قرمز و آلایش خوراکی دام، روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اردبیل با صدور اطلاعیه ای به مردم توصیه کرد به هنگام خرید گوشت از ممهور  بودن آن به مهر بهداشتی دامپزشکی اطمینان داشته و ترجیحاً فراورده های خام دامی مورد نیاز خود را به صورت بسته بندی کددار و تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی تهیه کنند.

در این اطلاعیه آمده است ؛ به منظور اطمینان شهروندان از سلامت گوشت و آلایش خوراکی مصرفی و سلامت دامهای قربانی اداره کل دامپزشکی با اجرای طرح ضربتی نظارت بهداشتی دامپزشکی و با تجهیز و ساماندهی 36 اکیپ ثابت و سیار در قالب 68 پرسنل فنی و متخصص در امر بازرسی گوشت در عید سعید قربان جهت انجام عملیات نظارت بهداشتی و خدمت به شهروندان به حال آماده باش است.

همچنین در این اطلاعیه تصریح شده است شهروندان می توانند با مراجعه به اکیپ های دامپزشکی که در عید سعید قربان در میادین اصلی تمامی شهرستانهای استان مستقر هستند و یا ضمن مراجعه به دامپزشکی محل اقامت خود و حضور اکیپ سیار دامپزشکی در منزل از سلامت دام قربانی مطمئن شوند.

روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان در ادامه این اطلاعیه آورده است کلیه کشتارگاه‌های دام استان در عید سعید قربان فعال بوده و آماده ارائه خدمات بهداشتی رایگان به شهروندان است و توصیه می شود دام قربانی خود را برای ذبح و آماده سازی لاشه به کشتارگاه منتقل کنند و از خدمات بهداشتی کشتارگاه بهره مند شوند.

در این اطلاعیه شماره تلفن های 33394800 و 1512  اداره کل دامپزشکی برای ارتباطات مردمی منظور شده و آماده دریافت گزارش مردمی است.

کد خبر 615773

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha