دوشنبه ۴ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۱:۰۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهردار تهران از ساخت بزرگترین آکواریم کشور در شهر تهران خبر داد و گفت: با پایان بررسی‌ها آکواریم بزرگ شهر که از اقدامات فراملی خواهد بود، ساخته می‌شود.

به گزارش سما، دکتر محمدباقر قالیباف، شهردار تهران پیش از ظهر دوشنبه 4 شهریور در حاشیه مراسم افتتاح نخستین نمایشگاه بین المللی گل و گیاه با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران، گفت : سعی کردیم نیازهای شهر را با همان رویکرد محله ای در هر منطقه پاسخ دهیم و در کنار آن نیز در مقیاس شهر نیازها را به صورت مناسب توزیع کنیم.

وی افزود: رویکرد عمده این نمایشگاه در کنار زیبایی و راه اندازی نمایشگاه دائمی گل و گیاه، ارائه امکانات مناسب به بخش خصوصی ، به خصوص در حوزه کشاورزی و صنعتی است.

قالیباف با اشاره به امکان دسترسی مناسب شهروندان به این مرکز، اظهار کرد : از ویژگی های این نمایشگاه وجود مراکز تفریحی مانند پارک گفت‌وگو، مراکز فرهنگی و بخش های تجاری مستقر در مجموعه است که آن را به یک مجموعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در شهر تهران تبدیل می کند.

ساخت آکواریم بزرگ شهر در دست بررسی است

شهردار تهران با اشاره به وجود دو پارکینگ در جنب نمایشگاه به احتمال احداث پارکینگی طبقاتی در این مکان اشاره کرد و اظهار کرد: ساخت آکواریوم شهر در این مکان در دست بررسی است و در صورت قطعیت احداث آن ، پارکینگ طبقاتی نیز در این مجموعه احداث می شود.

وی افزود : ساخت آکواریوم شهر به عنوان یک آکواریم بزرگ در مقیاس فراملی در شهرداری مطرح و در دست بررسی است که می تواند مورد توجه در منطقه خاورمیانه و آسیا قرار گیرد و یکی از نقاطی که در مکان یابی برای ساخت آن انتخاب شده کنار این مجموعه نمایشگاهی است.

قالیباف در ادامه به تصویب شورای شهر در مورد نامگذاری یکی از میادین تهران به نام قهرمان " هادی ساعی" اشاره کرد و گفت: از شورای اسلامی شهر تهران به خاطر تصویب این لایحه تشکر می کنم و امیدوارم در 10 روز آینده مکان آن نیز که ترجیحا میدانی در شهر ری باشد، مشخص شود.

وی با اشاره به ارائه گزارش شهرداری به شورای شهر گفت: نمی دانم دوستان خبرنگار چه موضوعاتی را دنبال می کنند ، طبیعتا اگر اعضای شورا سوال یا تذکری نسبت به شهرداری داشته باشند در مورد مقرر به آن ها پاسخ داده می شود.

شهردار تهران با بیان این که بعضی از این پاسخ گویی ها ممکن است در صحن علنی باشد ، افزود : توضیح در صحن علنی یکی از افتخارات شورا و شهرداری در حکومت مردم سالاری است ، اما این که شما موضوع را بغرنج بدانید این گونه نیست. موضوعات را بر حسب زمان توضیح می دهیم.

وی افزود : روز گذشته در شورای شهر در مورد واگذاری فروش متری مسکن توضیحاتی ارائه کردم که مورد حمایت دوستان واقع شد، این اقدامی است هم برای کمک به مردم و هم به دولت و در زمان خودش اتفاق می افتد.

شهرداری نسبت به بهداشت شهروندان در مورد وبا حساس است

قالیباف در مورد اقدامات شهردای در مورد پیشگیری از وبا ، گفت:  آبی که درفضای سبز استفاده می کنیم آب خام است نه آب شرب و مسئولیت آب شرب با سازمان آب و فاضلاب است و اگر آب شربی هم در پارک ها وجود دارد آب شربی است که در شبکه آب رسانی دولت و سیستم آب خوراکی شهر استفاده می شود.

وی ادامه داد : شهرداری تهران در حوزه بهداشت کمک رسانی و پیشگیری از این مساله حتما نسبت به شهروندان این حساسیت را دارد و این ظرفیت را دارد که سطح  بهداشت را بالا ببرد.

شهردار تهران هم چنین با بیان این که شیوع این بیماری آن هم بعد از دو دهه قابل قبول نیست ، افزود : شهرداری پیشگیری های خودش را انجام می دهد، اما مسئولیت با عزیزان در حوزه بهداشت و درمان است که در حال انجام آن نیز هستند.

وی در مورد راه اندازی بازارچه های موقت وزارت بازرگانی در ماه رمضان نیز گفت: عرضه مواد غذایی بر سر چهار راه‌ها در شان شهروندان نیست، شهرداری حتی ماشینی که به فروش هندوانه در خیابان‌ها می پردازد، جمع آوری می کندچه طور وزارت بازرگانی انتظار دارد با عرضه مواد غذایی به این شیوه موافقت کنیم.

قالیباف  افزود : اگر وزارت بازرگانی بخواهد در ماه رمضان در بخش مواد غذایی به مردم خدمت کند که کار خوبی است، شهرداری در 110 میدان میوه و تره بار و فروشگاه های شهروند به هر تعداد که آن ها مایل باشند غرفه در اختیارشان می گذارد یا غرفه های موقت در میادین ایجاد می کند.

شهردار تهران در ادامه در مورد ابراز نارضایتی که سال گذشته در افتتاح یکی از میادین میوه و تره بار از نحوه خدمات رسانی سازمان میادین وجود داشت، گفت : متاسفانه قبلا این موضوع وجود داشت ، اما اخیرا من که به همراه خانواده برای خرید به این میادین می روم ، بهداشت و رفتار فروشنده ها نسبت به قبل بهتر شده است و کیفیت و نوع لباس و تجهیزاتشان نیز افزایش یافته است.

وی با اشاره به این که برخی فروشنده ها نیز اتباع غیر ایرانی بودند، گفت : تمامی فروشنده ها را ساماندهی کرده و باید باز هم در این زمینه تلاش کنیم.

کد خبر 61550

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز