رئیس سازمان فضایی با اشاره به اینکه در ۱۸ ماه گذشته کشور بیش از ۳۰ میلیارد دلار بر اثر مخاطرات طبیعی خسارت دیده است، گفت: می‌توان این مخاطرات را مدیریت و از بروز خسارت‌های بزرگ جلوگیری کرد.

حوادث طبیعی ـ خسارت

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر، مرتضی براری رئیس سازمان فضایی در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری چهارجانبه بین سازمان‌های هواشناسی، نقشه برداری، فضایی و زمین‌شناسی گفت: با تجمیع کمک مدل‌های پیش‌بینی سازمان هواشناسی، نقشه‌های نوین سازمان نقشه‌برداری، اطلاعات خاک و معدن سازمان زمین‌شناسی و نقشه‌های ماهواره‌ای و داده‌های سازمان فضایی می‌توان تصمیم‌های مناسب‌تری در مدیریت مخاطرات طبیعی داشته و آن ‌را به سمت پیش‌بینی مخاطرات پیش برد.

وی با اشاره به اینکه در ۱۸ ماه گذشته کشور بیش از ۳۰ میلیارد دلار در اثر مخاطرات طبیعی خسارت دیده است، افزود: می‌توان این مخاطرات را مدیریت کرده و از بروز خسارت‌های بزرگ جلوگیری کرد.

رئیس سازمان فضایی با اشاره به اینکه این سازمان در تولید داده‌های کشور نقش آفرینی می‌کند، ابراز کرد: ۱۰ ماهواره به صورت آنلاین و ۳۳ داده آفلاین در این سازمان رصد می‌شوند که داده‌های ماهواره‌ای بیش از ۲۰ درصد در کشاورزی ارزش‌آفرینی می‌کند.

وی افزود: در حوزه آلودگی هوا و آب و خاک دائماً در حال رصد شرایط هستیم.
 

کد خبر 615470

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha