اوج‌گیری بی‌سابقه شیوع کرونا در اندونزی و جواب کردن بیماران در بیمارستان‌ها باعث شده است که داوطلبان برای گردآوری جنازه درگذشتگان به خانه‌ها بروند.

Indonesia

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز اندونزی که با جمعیتی بیش از ۲۷۰ میلیون نفری، چهارمین کشور پرجمعیت جهان است، دستخوش جهش تقریبا هفت برابری شمار موارد عفونت روزانه نسبت به یک ماه پیش  و رسیدن به حدود ۵۷۰۰۰ مورد شده است. در همین حال شمار تلفات روزانه کرونا نیز نسبت به دو هفته پیش دو برابر شده است.

شمار عفونت‌های روزانه در روز پنجشنبه در اندونزی به ۵۶۷۵۷ مورد رسید که از شمار موارد روزانه گزارش شده از هند بیشتر شده است.

شمار تلفات کرونا در اندونزی از شروع پاندمی بر اساس ارقام رسمی به بیش از ۷۰۰۰۰ مورد رسیده است، اما تصور بر این است که رقم واقعی مردگان بسیار بیشتر باشد.

بیمارستان‌ها دیگر گنجایشی برای درمان بیماران کرونا ندارند و بیماران را جواب می‌کنند و کارکنان گورستان‌ها تا بعد از تاریک شدن هوا به دفن جنازه‌ها مشغول هستند.

در چنین وضعیتی است که گروه‌هایی از  داوطلبان برای گردآوری جنازه‌های مردگان و نیز ساختن تابوت و رساندن کپسول اکسیژن به افراد دچار عفونت به کار گرفته شده‌اند.

این افراد داوطلب از معلم و نگهبان گرفته تا هنرمند و افسر پلیس مدتی از وقتشان را برای کمک به جامعه‌شان که کووید-۱۹ دارد در آن تاخت و تاز می‌کند، اختصاص می‌دهند. آنها تا هم پاسی از شب کار می‌کنند.

آردی نوریانسیاه، یک راننده تاکسی در جاکارتا که به علت محدودیت‌های رفت‌وآمد ناشی از کرونا، کاری برایش باقی نمانده است،  می‌گوید در ماه گذشته روز ۲۴ تماس در روز برای بردن جنازه‌ها از خانه‌های مردم دریافت کرده است.

او  گفت: «مهم این است که ما برای یاری به دیگران به خاطر انسانیت داوطلب هستیم.»

آردی ۴۱ ساله یکی از حدود ۳۵ داوطلبی است که در «بوگور» در جنوب جاکارتا اجساد بیماران کووید-۱۹ را که در هنگام ایزوله بودن در خانه درگذشته‌اند، جمع می‌کنند.

کد خبر 614821

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha