جمعه ۲۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۹
۰ نفر

منتخب شورای اسلامی ششم شهر تهران گفت: اقتصاد شهری، مسائل فرهنگی و اجتماعی، مسائل خدماتی و عمرانی از وظایف شهرداری است اما مسائل خدماتی و عمرانی شهر به عنوان فرمان اول در دوره ششم قرار خواهد گرفت.

چمران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، مهدی چمران درباره نتیجه جمعبندی اعضای شورا بر سر انتخاب شهردار جدید تهران گفت: ما در حال جمع آوری رزومه نامزدهای شهرداری تهران هستیم که بررسی را به زودی انجام خواهیم داد.

وی افزود: اعضای شورا برای انتخاب مدیران شهری شاخص های تخصص، تجربه، میزان توانایی های مدیریتی ، تسلط به مسائل اقتصاد شهری ،شناخت شهر تهران، شناخت نظام مسائل شهر تهران و همچنین شرایط اولیه از جمله: ولایی، انقلابی و پاک دست بودن را به عنوان ملاک قرار داده اند.

چمران ادامه داد: اقتصاد شهری، مسائل فرهنگی و اجتماعی، مسائل خدماتی و عمرانی از وظایف شهرداری است؛ اما مسائل خدماتی و عمرانی شهر به عنوان فرمان اول، در دوره ششم قرار خواهد گرفت، برای مثال حل مشکل ترافیک، تأمین سلامت شهر، راه اندازی خطوط نیمه تمام مترو و مسائل اقتصادی برای در اولویت قرار دارد.

اودر پاسخ به این سوال که با توجه به بازداشت چند نفر از اعضای شورا در شهرهای مختلف، چه برنامه ای برای جلوگیری از فساد اعضای شورای شهر دارید، تصریح کرد: ما در شورای استان ها در دوره های قبل، کمیسیون نظارت تشکیل دادیم و حتی به مجلس هم پیشنهاد دادیم که حتما جهت نظارت بر اعضای شورا، چنین کمیسیونی تشکیل دهد و به صورت جدی پیگیری می‌کردیم.

پس از اعلام فهرست ۴۱ نفره نامزدهای شهرداری تهران تا امروز بیش از ۱۵ نفر از حضور در این منصب انصراف داده‌اند.

کد خبر 614794

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha