مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۷
۰ نفر

امکان بهره برداری ۹ کیلومتر از مسیر خط ۶ مترو در قالب ۴ ایستگاه با تامین به موقع منابع مالی حاصل از فروش اوراق مشارکت ۹۹، فراهم می شود.

خطوط مترو

به گزارش همشهری آنلاین، عملیات عمرانی ایستگاه شهید رضایی خط ۶ مترو در مراحل پایانی قرار دارد و به گفته مدیرعامل شرکت مترو تهران، درهای این ایستگاه به زودی برای مسافران باز می شود.
علی امام ضمن ابراز امیداوری از بهره برداری ۴ ایستگاه دیگر این خط گفت: «در بخش جنوبی خط ۶ امکان افتتاح ۴ ایستگاه کارگر،  بوستان لاله، میدان حضرت ولیعصر(عج) و میدان شهدای هفتم تیر تا پایان سال جاری وجود دارد که در صورت تحقق این امر، عملاً ۹ کیلومتر از این خط حدفاصل ایستگاه میدان امام حسین(ع) تا ایستگاه دانشگاه تربیت مدرس وارد مدار بهره برداری می شود.»
او در ادامه صحبت هایش تاکید کرد: «البته اینها همه به شرطی است که منابع مالی مورد نیاز برای تزریق پول به پروژه در موعد مقرر تامین شود و به همین دلیل  تلاش می کنیم تا فرآیند انتشار و فروش اوراق مشارکت سال ۱۳۹۹ در اسرع وقت تعیین تکلیف شود.»
علی امام به اقدامات دیگر انجام شده در خط ۶ مترو اشاره و عنوان کرد: «امسال ایستگاه های مرزداران و شهرک آزمایش در این خط بهره برداری شدند و به زودی ایستگاه شهید رضایی هم افتتاح می شود. همچنین مسئولان پروژه تلاش می کنند تا حفاری توسعه جنوبی خط ۶ با استفاده از دستگاه حفار مکانیزه تمام مقطع در نیمه دوم سال جاری به اتمام برسد تا روند ساخت ایستگاه‌های آن هم وارد مرحله جدیتری شود. بهره‌برداری از پست برق جنوبی خط ۶ مترو را هم در دستور کار امسال شرکت مترو قرار دارد.»
به گفته این مقام مسئول در صورت تحقق برنامه عملیاتی، میزان کارایی و بهره وری خط ۶ به میزان قابل توجهی افزایش کمی و کیفی خواهد داشت.

کد خبر 614360

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha