سال‌ها خاکی رها شده بود و آسفالت آن به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مطالبات توسعه‌محور شهروندان بی‌جواب مانده بود.

گاک های توسعه

همشهری آنلاین _ زهرا بلندی:  راسته تجاری و صنعتی سهیل مرکزی محله شهید کاظمی با بیش از  ۷۰۰ واحد صنفی از جمله نقاط پر تردد منطقه ۱۹ است که آسفالت نبودن آن مشکلاتی همچون گرد و غبار، گل‌ولای، ترافیک سنگین، تصادف و... برای اهالی محله و کاسبان ایجاد کرده بود. بهسازی و آسفالت این معبر مواصلاتی با ایجاد سهولت در تردد خودروها، روان‌سازی و افزایش ضریب ایمنی و... نقش بسزایی در جلب رضایت اهالی محله داشته است.

 پاسخ به خواسته چندین ساله اهالی | گام‌های توسعه‌محور در سهیل مرکزی
علی توکلی/ شهردار منطقه19

بهسازی و آسفالت خیابان سهیل مرکزی گام مهمی در تحقق یکی از مطالبات توسعه‌محور شهروندان منطقه بود. این موضوعی است که شهردار منطقه ۱۹ با بیان آن می‌گوید: «خیابان سهیل مرکزی محله شهیدکاظمی از سال‌ها پیش به‌صورت خاکی رها شده بود و بهسازی و آسفالت آن جزء مطالبات ضروری شهروندان و شورایاران محسوب می‌شد که در نهایت طی اقدامات عمرانی اجرا شده، این خیابان آسفالت و بهسازی شد.» «علی توکلی» در ادامه می‌گوید: «آسفالت خیابان سهیل مرکزی ضمن ایجاد سهولت در تردد خودروها، باعث روان‌سازی و افزایش ضریب ایمنی این معبر مواصلاتی شده است. علاوه بر این جمع‌آوری و هدایت روان‌آب‌های سطحی در این نقطه از شهر تهران به‌ویژه در فصل بارش که پیش از این به دلیل خاکی بودن معبر باعث ایجاد مشکلاتی در تردد خودروها شده بود هم با این اقدام تسهیل شده است.»

 پاسخ به خواسته چندین ساله اهالی | گام‌های توسعه‌محور در سهیل مرکزی

توکلی به فعالیت بیش از ۷۰۰ واحد صنفی، وجود یک سرای محله در این خیابان و همچنین امرار معاش بالغ بر ۱۰ هزار نفر در محدوده خیابان سهیل مرکزی اشاره می‌کند و می‌گوید: «آسفالت این معبر تأثیر زیادی در رفاه شهروندان و کسبه این محدوده داشته است. مساحت کلی اجرای این پروژه ۹ هزارمترمربع در حدفاصل خیابان شکوفه تا شقایق است که در فاز نخست از میدان باران و در ادامه نیز از خیابان موزاییک‌سازی تا خیابان شقایق اجرا و در کل با صرف هزار و ۶۵۰ تن آسفالت بهسازی شده است.» شهردار منطقه با بیان اینکه در طول انجام این پروژه ۹۰۰ متر کانیو، هزارو ۴۰۰ مترمربع بتون رفیوژ وسط، ۶۰۰ متر جدول‌کاری، ۱۱ هزارمترمکعب خاک‌برداری و ۱۲ هزار مترمکعب نیز عملیات مخلوط‌ریزی اجرا شده است، می‌گوید: «اجرای پروژه بهسازی این خیابان از اقدامات عمرانی اولویت‌دار منطقه است و دیگر گام‌های توسعه‌محور هم در پاسخ به مطالبات شهروندان و تحقق شعار تهران شهری برای همه، با برنامه‌ریزی و سرعت هرچه بیشتر در سال ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت.»

 پاسخ به خواسته چندین ساله اهالی | گام‌های توسعه‌محور در سهیل مرکزی
مرتضی آقامحمدی/ دبیر کارگروه فنی و عمران منطقه19
  •  پاسخ به خواسته‌ای مهم

رابط شورایاران و دبیر کارگروه فنی و عمران منطقه ۱۹ که به خوبی در جریان جزئیات این طرح قرار دارد، می‌گوید: «آسفالت خیابان سهیل مرکزی درخواست چندین ساله شهروندان به‌خصوص کسبه و اعضای شورایاری محله شهید کاظمی بود و طی ۴ سال اخیر به‌عنوان یکی از دغدغه‌ها و مشکلات دارای اولویت محله در کارگروه فنی و عمران مطرح می‌شد، اجرای آن طی ۲ سال اخیر مصوب شد و در نهایت منجر به اخذ اعتبار برای زیرسازی و آسفالت شده و اکنون شاهد نتیجه مطلوب آن هستیم.» «مرتضی آقامحمدی» با اشاره به اینکه طرح بهسازی پیاده‌رو این خیابان هم در دستور کار قرار گرفته و قرار است به‌زودی عملیات اجرایی آن آغاز شود، می‌گوید: «این خیابان قبل از آسفالت به‌خصوص در فصل سرما علاوه بر گل ولای مشکلات زیادی را برای شهروندان به بار می‌آورد. خودروهای ضایعاتی و آهن‌فروشانی که در آنجا تردد می‌کنند موجب ایجاد چاله و دست‌اندازهای بزرگ شده بودند که خطر بروز تصادف را چندبرابر می‌کرد. رفع این معضل قدیمی اقدام بزرگی بود که با حمایت خوب شهردار و معاون فنی و عمران منطقه به ثمر نشسته و آثار خوبی برجای گذاشته است.»

 پاسخ به خواسته چندین ساله اهالی | گام‌های توسعه‌محور در سهیل مرکزی
اصغر میرزایی/ عضو شورایاری محله شهید کاظمی
  •  در انتظار چاره‌جویی دیگر مشکلات

خاکی بودن خیابان سهیل مرکزی مشکلات بسیاری در تردد خودروها ایجاد کرده بود که خوشبختانه با همکاری خوب شهرداری منطقه چندی پیش طرح بهسازی و آسفالت آن انجام و مشکل برطرف شد. «اصغر میرزایی» عضو شورایاری محله شهید کاظمی با بیان این موضوع می‌گوید: «با پیگیری‌های اعضای شورایاری و معاونت فنی و عمران، شهردار منطقه دستور بهسازی خیابان را صادر کرد و این طرح به ثمر نشسته و رضایت اهالی محله را به همراه داشته است.» میرزایی به پیاده‌روها و رفیوژ میانی بلوار که هنوز خاکی است اشاره می‌کند و می‌گوید: «قرار است طرح آسفالت پیاده‌رو هم به‌زودی اجرایی شود، اما زمان آن هنوز مشخص نشده است. رفیوژ میانی هم قرار است لوله‌گذاری برق انجام و بتون و کف‌سازی شود که در این فرایند اگر زیباسازی هم در دستور کار قرار بگیرد خالی از لطف نیست.»

این عضو شورایاری در ادامه به دیگر درخواست‌های کاسبان این محدوده اشاره می‌کند و می‌گوید: «متأسفانه سیستم روشنایی معابر در سهیل مرکزی و جنوبی کافی نیست و رفع این مشکل هم یکی از خواسته‌های مهم شهروندان است که در برقراری امنیت محله نقش زیادی خواهد داشت.» وی از تبدیل این خیابان به راسته‌ای تجاری یاد می‌کند و می‌گوید: «تردد در این خیابان زیاد است، خودروها به‌صورت دوبله در آن پارک می‌کنند و از سوی دیگر با نبود پارکینگ ترافیک سنگینی در اینجا شکل می‌گیرد. ساخت پارکینگ و توجه بیشتر پلیس راهور به مشکلات ترافیکی این محدوده درخواست مهم دیگر اهالی این محله است.»

 پاسخ به خواسته چندین ساله اهالی | گام‌های توسعه‌محور در سهیل مرکزی
حمید مولایاری
  • دیگر گرد و غبار آزارمان نمی‌دهد

«حمید مولایاری» کاسب ۳۷ ساله‌ای که ۲۰ سال است در این محدوده در زمینه آهن‌فروشی فعالیت می‌کند از آسفالت خیابان ابراز خوشحالی می‌کند و می‌گوید: «این درخواست چندین ساله ما بود و با پیگیری خوب اعضای شورایاری و مدیریت شهری منطقه این دوره بالاخره به آن پاسخ داده شد. با اجرای این طرح دیگر گردوغبار اذیت‌مان نمی‌کند و شاهد حوادث رانندگی نخواهیم بود. » مولایاری ادامه می‌دهد: «دغدفه دیگر ما سرعت بالای خودروها در این بلوار است که نیازمند نصب سرعتگیر است. نصب چند مخزن زباله در این خیابان هم موضوع مهمی است که تقاضای نصب آن را داریم.»

 پاسخ به خواسته چندین ساله اهالی | گام‌های توسعه‌محور در سهیل مرکزی
حسن رستم‌خانی
  • زباله‌ها در خیابان انباشته می‌شد

سال‌ها با مشکلاتی مثل دست‌انداز و چاله‌چوله خیابان روبه‌رو بودیم خوشبختانه بالاخره درخواست‌های‌مان به نتیجه رسید. «حسن رستم‌خانی» کاسب ۵۰ ساله و قدیمی این خیابان با بیان این موضوع می‌گوید: «خاکی بودن خیابانی تجاری که روزانه هزاران نفر در آن‌ تردد دارند معضل بزرگی بود. مدت‌ها پیگیر گره‌گشایی از آن بودیم و به نتیجه نمی‌رسیدیم و رفع کنونی آن مایه خوشحالی‌مان است.» رستم‌خانی از رها شدن زباله‌ها در خیابان و سوزاندن آنها به‌عنوان یک عادت ناپسند بین برخی شهروندان قبل از آسفالت این خیابان یاد می‌کند و می‌گوید: «خوشبختانه بعد از آسفالت این مشکل رفع شده، اما نیاز است چاره‌ای مثل نصب مخازن زباله هم برای آن اندیشیده شود.»

 پاسخ به خواسته چندین ساله اهالی | گام‌های توسعه‌محور در سهیل مرکزی
علی قنبری
  • رسیدگی به وضعیت ظاهری مغازه‌ها

«علی قنبری» ۲۱ ساله، که ۴ سال است در یکی از مغازه‌های خرید و فروش در و پنجره پی‌وی‌سی در این راسته تجاری فعالیت می‌کند ضمن قدردانی از اجرای طرح بهسازی و آسفالت این خیابان می‌گوید: «اینجا مدت‌ها خاکی و پر از چاله بود و به تبع آن مشکلات عدیده‌ای برای شهروندان به بار می‌آورد که بروز تصادف و ایجاد گرد و غبار نمونه‌هایی از آن بود.» قنبری از مدیریت ترافیک خیابان به‌عنوان دیگر درخواست اهالی این محله یاد می‌کند و می‌گوید: «رسیدگی به وضع ظاهری مغازه‌ها و بنگاه‌های این محدوده و نماسازی آنها هم موضوع مهم دیگری است که باید مورد توجه مسئولان قرار بگیرد.»

کد خبر 614149

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha