یک گاو کوچک بنگلادشی که برای کسب رکورد گینس ثبت نام کرده به ستاره این روزهای بنگلادش تبدیل شده است.

کوچکترین گاو احتمالی جهان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از واشنگتن پست، رَنی گاوی بنگلادشی با قدی کمی بیش از نیم متر، آنقدر کوتاه است که بسیاری از سگ‌ها، کودکان و حتی برخی از گاوهای تازه متولد شده روی سرش سایه می‌اندازند.

قاضی محمد ابوسفیان، مالک وی، که یک مزرعه را اداره می‌کند گفت: «در روزهای اخیر، هزاران نفر به چاریگرام، شهری در یک ساعتی پایتخت، روانه شده‌اند تا با گاو کوتوله دیدار کنند و سلفی بگیرند.»

این گاو سفید ۲۳ ماهه با طول ۶۸ سانت، قدی در حدود ۵۰ سانت و وزنی حدود ۲۵ کیلو، حداقل ۱۰ سانت کوتاهتر از دارنده عنوان فعلی کوتاهترین گاو جهان است که در سال ۲۰۱۴ و از هند رکورد گینس را به دست آورد.
انتظار نمی رود که رانی ، متولد ۲۰۱۹ است ، بلند قدتر شود و تا کنون تنها وزن اضافه کرده است. ابوسفیان گفت: «دامپزشک محلی گفته که او دیگر رشد نخواهد کرد.» ابوسفیان مدارک خود را برای بررسی گینس ارسال کرده است.

کوتولگی در گاوها به دلیل یک جهش ژنتیکی ایجاد می‌شود و می‌تواند در برخی نژادها کشنده باشد چراکه با مشکلات مربوط به DNA همراه است. این شرایط در برخی از نژادهای گاو به عنوان بیماری ارثی شناخته شده است.

اندازه رنی غیرمعمول است زیرا کوتولگی اغلب در نژاد او، بوتی، رخ نمی‌دهد. با این وجود رنی که نام او در بنگالی به معنای ملکه است، در شهر خود و در منطقه مانیگگانج به عنوان یک چهره مشهور مورد توجه قرار گرفته است.

کد خبر 613859
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha