مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹
۰ نفر

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: ۹ درصد از اشتغال شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور مربوط به استان خراسان رضوی است و در حال حاضر ۷۷ هزار نفر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان مشغول به کار هستند.

شهرک‌های صنعتی

به گزارش همشهری آنلاین، مسعود مهدی‌زاده مقدم افزود: همچنین در ۴۰ شهرک و ناحیه صنعتی خراسان رضوی به متقاضیان زمین واگذار شده و هم‌اکنون ۲ هزار و ۶۸۲ واحد صنعتی در شهرک‌های صنعتی استان فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در خراسان رضوی یک کارگروه برای ساماندهی مشاغل مزاحم و آلاینده تشکیل شده است، اظهار کرد: چگونگی کمک دولت به تعاونی‌های ساماندهی صنوف مزاحم و آلاینده، مشارکت اتحادیه‌ها در انتقال مشاغل مذکور، فراهم کردن زیرساخت‌های لازم در مجتمع‌های صنفی و صنعتی مربوط به این‌گونه مشاغل، تشویق صاحبان مشاغل مزاحم و آلاینده، ارائه تسهیلات به تعاونی‌ها از محورهای این کارگروه‌ است.

مهدی‌زاده درباره انتقال مشاغل مزاحم به شهرک‌های صنعتی گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی در این امر پیشتاز بوده و همکاری با صنوف را یکی از مبانی اصلی می‌دانید. در همین رابطه ۳ صنف اتحادیه تراشکاری و اتحادیه چاپ و نشر در شهرک صنعتی توس فاز ۴ و اتحادیه چوب و ملزومات در شهرک مشهد(کلات) فاز ۴ استقرار یافته است.

وی با شاره به اینکه تعدادی از اتحادیه‌ها مانند آبکاران و... برای انتقال به شهرک‌های صنعتی در دست مطالعه و ارزیابی هستند، ادامه داد: از همه ارگان‌های ذیربط به‌ویژه اتاق اصناف استان انتظار داریم ضمن تشویق و توجیه مسئولین اتحادیه‌ها برای استقرار در نواحی صنفی، لیست افراد متقاضی را برای بررسی ایجاد این نواحی در اختیار شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی قرار دهند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی افزود: ابعاد تاثیر بیماری کرونا بر تولید و صنعت استان پیچیده و مختلف بوده و فعالیت واحدهای تولیدی شهرک‌ها و نواحی صنعتی خراسان رضوی را تحت تاثیر قرار داده است.

مهدی‌زاده ادامه داد: کرونا بر عملکرد واحدهای تولیدی شهرک‌های صنعتی استان که در زمینه تولید مواد ضدعفونی‌کننده و شوینده فعالیت دارند تاثیر مثبت داشته بطوری که واحدهایی که قبلا به‌ صورت تک شیفت در شبانه روز به کار مشغول بودند هم اکنون با سه شیفت کاری فعالیت می‌کنند و میزان تولید آنها چندین برابر شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی برای مقابله با کرونا برنامه‌های کوتاه‌مدت و میان‌مدتی را طراحی کرده است، افزود: ابلاغ دستورالعمل اجرایی به مدیریت شهرک‌های صنعتی و شرکت‌های خدماتی استان با سرفصل‌های تب‌سنجی و بیماریابی، جمع‌آوری آمار مبتلایان، آموزش، ضدعفونی مستمر مکان‌های عمومی و خدماتی شهرک‌های صنعتی استان، استفاده از ظرفیت بسیج، هلال احمر و مراکز بهداشت از جمله موارد اجرایی در برنامه کوتاه‌مدت این شرکت است.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی و بسترسازی سامانه‌های اینترنتی به منظور کاهش حضور ارباب رجوع در سیستم‌ و استفاده از ظرفیت میز خدمت شرکت‌ها به منظور کاهش تردد ارباب رجوع در سایر قسمت‌های شرکت شهرک‌های صنعتی نیز از جمله برنامه‌های بلندمدت برای مقابله با کرونا در شهرک‌های صنعتی استان است.

مهدی‌زاده اظهار کرد: باتوجه به اینکه نسبت به گذشته افزایش قیمت دلار در خصوص تامین مواد اولیه تاثیراتی داشته برخی از واحدهای تولیدی در زمینه واردات مواد اولیه با مشکلاتی روبرو شده‌اند و این موضوع بر روند تولید واحدها تاثیر منفی گذاشته است، اما در مجموع می‌توان گفت که وضعیت تولید در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان خراسان رضوی مطلوب ارزیابی می‌شود.

کد خبر 613806

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha