شنبه ۲ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۷:۲۱
۰ نفر

با اینکه قیمت‌ سیم‌کارت‌ها در چند روز گذشته نوسان چندانی نداشتند اما زمان ارسال پیامک اخطار پرداخت صورتحساب‌های مشترکان مهم‌ترین سوژه حال حاضر این حوزه است.

به گفته مسئولان، مشترکان همراه اولی که مبلغ صورتحساب آنها در یک دوره کارکرد و میان‌ دوره‌ آن به بیش از 290 هزار تومان برسد برای جلوگیری از قطع شدن سیم‌کارتشان باید خیلی سریع این مبلغ را پرداخت کنند.

اما پیش از قطع سیم‌کارت مشترکانی که صورتحساب آنها پرداخت نشده دو نوع پیامک اخطار برای آنها ارسال می‌شود؛ یکی زمانی که مشترک قبض خود را دریافت کرده است و پیامی برایش ارسال می‌شود که در آن، مهلت پرداخت به مشترک اطلاع داده می‌شود تا برای جلوگیری از قطع سیم‌کارت خود هزینه‌ قبض را پرداخت کند.

دیگری زمانی که تا تاریخ اعلام‌شده اقدامی‌ برای پرداخت صورتحساب صورت نگرفته باشد که پس از آن خط قطع می‌شود. اما به گزارش ایسنا گاهی اوقات پیامک اخطار به برخی از مشترکانی که بدهی بیش از 30 هزار تومان داشته‌اند ارسال و چند ساعت بعد سیم‌کارت آنها قطع می‌شود.

این فرصت محدود برای پرداخت این بدهی پس از دریافت اخطار، نارضایتی برخی از مشترکان را به دنبال داشته است؛چراکه برخی مشترکان گاهی عنوان می‌کنند که پیامک اخطار را در ساعتی دریافت کرده‌اند که امکان مراجعه به بانک را نداشته‌اند زیرا  بعد از ظهرها بانک‌ها تعطیلند، بنابراین باید به آنها فرصتی داده شود که بدهی خود را در ساعات مناسب‌تری پرداخت کنند.

البته تلفن مشترکان کم‌مصرفی که کارکرد خط آنها کمتر از 30 هزار تومان است، قطع نخواهد شد. همچنین آن دسته از مشترکانی که بدهی‌ تلفن همراه آنها به بیش از 290 هزار تومان یعنی بیش از مبلغ ودیعه برسد، می‌توانند با مراجعه به امور مالی شرکت ارتباطات سیار ایران درخواست قسط‌بندی این بدهی را داشته باشند.

شرکت ارتباطات سیار یک‌سوم مبلغ بدهی را در ابتدا دریافت  و بقیه‌ آن را در 3 قسط از مشترک دریافت می‌کند و در قبال آن مشترک باید چک یا سفته ارائه بدهد.

کد خبر 61374

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز