اداره کل محیط زیست استان مرکزی امیدوار است تا وزیر صنایع که به‌عنوان وزیر سبز معرفی شده است، مجوز لازم را برای حفاظت از تالاب میقان به سازمان محیط زیست صادر کند و این تالاب را از نابودی نجات دهد.

وزیر صنایع و معادن دولت نهم در اواخر مردادماه سال‌جاری طی مراسمی در همایش صنایع سبز به‌عنوان وزیر سبز انتخاب و معرفی شد.

بر همین اساس اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ابراز امیدواری کرد که این وزیر سبز با اعطای مجوز برای ارتقای تالاب میقان به منطقه‌ای تحت حفاظت محیط زیست موافقت کرده و زندگی این تالاب ارزشمند را محفوظ نگه دارد.

امیر انصاری، معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی در این باره به میراث خبر گفت: اوایل مردادماه سال‌جاری فلامینگوها تالاب میقان را به‌دنبال مکان دیگری ترک کردند اما به‌علت خشک شدن تالاب‌ها و نبود غذا و آب کافی دوباره به میقان بازگشتند.

وی این موضوع را نشان از اهمیت تالاب میقان دانست و گفت: اگر مجوز بهره‌برداری‌های متعدد از معادن داخل تالاب صادر شود، عمر این تالاب تمام می‌شود.

معاون محیط طبیعی اداره کل محیط زیست استان مرکزی، در ادامه ابراز امیدواری کرد تا مجوز لازم برای حفاظت از تالاب میقان از سوی وزارت صنایع و معادن به سازمان محیط زیست صادر شود.

انصاری گفت: در همایش صنایع سبز که در هشتمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست برگزار شد، وزیر صنایع و معادن به‌عنوان وزیر سبز انتخاب و معرفی شد.

از آنجا که این افتخار برای وزیر صنایع به این معناست که در جهت حفظ محیط زیست گام‌های مثبتی برداشته است، جای آن دارد با صدور مجوز لازم برای ارتقای تالاب میقان به منطقه‌ای تحت حفاظت محیط زیست لزوم پایداری از محیط زیست را بیش از پیش نشان دهد.

کد خبر 61349

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز