شنبه ۲ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۰:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک منبع در نیروی دریایی ترکیه اعلام کرد: ناتو یک ناو لهستانی و یک ناو آمریکایی را از طریق تنگه بوسفر به دریای سیاه اعزام کرده تا حضورش را در این دریا تقویت کند.

به گزارش ریا نووستی، ناو لهستانی "او ار پی ژنرال پولاسکی" و رزمناو آمریکایی "یو اس اس مک فاول" به دو ناو اسپانیایی و آلمانی که پیش از این در روز جمعه 22 شهریور در دریای سیاه مستقر شده بودند، پیوستند.

این منبع دریایی ترک اعلام کرد که انتظار می‌رود حضور نظامی ناتو در دریای سیاه تا سقف 7 ناو گسترش پیدا کند.

روسیه در مقابل، نسبت به لزوم حضور ناو‌های ناتو در دریای سیاه ابراز تردید کرده و اعلام کرده است که در قبال هر گونه تحریکاتی علیه ناوگان روسیه در دریای سیاه به سرعت واکنش نشان خواهد داد.

یکی از افسران نیروی دریایی روسیه نیز اعلام کرد: ناوگان روسیه از ورود این دوناو ناتو آگاه بوده به رغم تحرکات این دو ناو به عملیات خویش در حمایت از جمهوری جدایی طلب آبخازیا ادامه می‌دهد.

کاپیتان ایگور دیگالو گفت: ناوگان روسیه در دریایی سیاه وظیفه خود در  گشت‌های دریایی جهت تامین امنیت عبور و مرور در سواحل آبخازیا را انجام خواهد داد.

در حالی به میزان ناو‌های ناتو در دریای سیاه افزوده می‌شود که تنش‌ها میان این سازمان و روسیه پس از درگیری‌های اخیر در اوستیای جنوبی که از مناطق جدایی طلب گرجستان محسوب می‌شود، بالا گرفته است.

کد خبر 61330

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز