مدعیان لیگ امشب در هفته۲۷ به میدان می‌روند اما نصف حواس‌شان هم به جام‌حذفی است.

لیگ برتر

به گزارش همشهری‌آنلاین، هفته بیست‌وهفتم مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران امشب آغاز می‌شود. ۶ تیم لیگ برتری باید پنجشنبه این هفته (۲۴ تیرماه) در جام‌حذفی به میدان بروند و به همین دلیل بازی‌های این ۶ تیم امشب برگزار می‌شود تا آنها فرصت کافی برای رسیدن به بازی حذفی داشته باشند. ۳ بازی دیگر این هفته هم سه‌شنبه ۲۲ تیر انجام خواهد شد. مهم‌ترین بازی‌های امشب طبیعتا بازهم بازی‌های ۲ تیم صدرنشین است که همچنان رقابت شانه‌به‌شانه‌ای را با اختلاف ۲ امتیازی در صدر جدول پی می‌گیرند.

پرسپولیس - آلومینیوم | اسمش آلومینیوم، خودش فولاد

سرخپوشان امشب میزبان تیمی هستند که تنها شکست آنها را در فصل جاری رقم زده است. آلومینیوم که در اراک توانست پرسپولیس را ۲ بر یک ببرد، امشب هم حریف سختی برای تیم صدرنشین خواهد بود. تیم علیرضا منصوریان در نیم‌فصل دوم با این سرمربی هرگز شکست نخورده بود تا اینکه بالاخره هفته گذشته در یک بازی جنجالی مغلوب گل‌گهر شد. منصوریان در ۹ مسابقه روی نیمکت آلومینیوم فقط یک‌بار باخته و این نکته را باید به سابقه خوب او در مصاف‌های قبلی‌اش با پرسپولیس اضافه کرد. پرسپولیس که در بازی رفت بدون مدافع به اراک رفته بود در هفته‌های اخیر هم مصدمان زیادی داشت اما حالا فقط آل‌کثیر و کامیابی‌نیا را در اختیار ندارد. سرخپوشان که همچنان سپاهان را در یک‌قدمی خود می‌بینند، امشب هم باید به‌دنبال ۳ امتیاز باشند و هم به فکر حفظ سلامتی بازیکنان خود برای داربی حساس روز پنجشنبه.

سپاهان - نفت آبادان | زرد پررنگ، زرد کمرنگ

در روزی که ممکن است پرسپولیس در تله آلومینیوم گرفتار شود، سپاهان به‌نسبت بازی آسان‌تری دارد. شاگردان نویدکیا هفته گذشته مقابل پیکان به دردسر افتادند و ۲ امتیاز حساس از کف دادند. اما این هفته در مصاف با آبادانی‌ها احتمالا اوضاع بهتری خواهند داشت. در روزهایی که سجاد شهباززاده افت کرده، وظیفه او به دوش هافبک‌ها افتاده و گل‌های سپاهان را آنها می‌زنند. سپاهان از هفته بیستم به بعد بازی‌هایش را یکی در میان می‌برد و مساوی می‌کند. بردهای خانگی و مساوی‌های خارج از خانه، روند ثابت اصفهانی‌ها در هفته‌های اخیر بوده و طبق این روند این هفته نوبت پیروزی بر نفت است. بازی رفت ۲ تیم در آبادان هم با برتری ۲ بر یک سپاهان تمام شد.

سایپا - استقلال | اول هفته نارنجی؛ آخر هفته قرمز

این بازی برای استقلالی‌ها یادآور یک خاطره تلخ است. بازی رفت ۲ تیم را سایپا با تک‌گل حسین مالکی برد و آن نخستین شکست استقلال بعد از ۹ هفته شکست‌ناپذیری بود. تیم محمود فکری دقیقا از همان بازی دچار افت‌وخیز شد و تیمی که ۹ بازی نباخته بود در ۵ بازی بعدی‌اش ۲ بار باخت و فقط یک‌بار برد تا فکری برود و علیه اتاق فکر مصاحبه کند. جانشین او اما هیچ اتاق فکری در خارج از باشگاه نمی‌شناسد و تمام مصاحبه‌هایش علیه مدیرعامل باشگاه است. تکلیف تیم مجیدی در لیگ روشن است؛ این تیم نه از رتبه سوم بالاتر خواهد رفت و نه پایین‌تر. او امشب بیشتر از بردن سایپا به حفظ آمادگی بازیکنان و سلامتی ساق‌هایشان فکر می‌کند تا روز پنجشنبه در داربی همه آنچه در این فصل از دست داده را یکجا بازگرداند.

تراکتور - گل‌گهر | امیر و فیروز؛ نبردی به قدمت تاریخ

​​​​​​در فاصله ۴ هفته تا پایان لیگ، ۶ تیم برای کسب رتبه چهارم و کسب یک سهمیه احتمالی در آسیا رقابت می‌کنند. جدال امشب فیروز کریمی و قلعه‌نویی در تبریز، رویارویی ۲ تیم از همان ۶ تیم است. گل‌گهر هفته گذشته با یک پنالتی در لحظه آخر پیروز شد و فاصله‌اش با تراکتور همان ۲ امتیازی است که با آن پنالتی گرفت. فاصله‌ای که تبریزی‌ها خیلی دوست دارند با پیروزی در بازی امشب آن را از میان بردارند. محرومان پرتعداد تراکتور در مقابل استقلال، امشب به میدان برمی‌گردند تا شاید با بردن گل‌گهر خودشان را به رتبه چهارم نزدیک کنند. بازی رفت ۲ تیم در سیرجان پر از دعوا و درگیری بود و با نتیجه ۲ بر یک به سود تراکتور تمام شد.

فولاد - ماشین‌سازی | نکو به‌دنبال هت‌تریک

فولاد آنقدر سخت می‌بَرد که بعید نیست امشب در خانه خودش مقابل تیم آخر جدول هم به دردسر بیفتد. تیم نکونام متخصص خوب دفاع‌کردن و امتیازگرفتن از تیم‌های بزرگ است اما در بخش هجومی مشکلاتی دارد که گل‌زدن و پیروزشدن را برای این تیم سخت می‌کند. فولاد البته در این فصل ۲ بار ماشین‌سازی را شکست داده است؛ یک‌بار در بازی رفت لیگ با تک‌گل پاتوسی و یک‌بار هم در جام‌حذفی با هت‌تریک لوسیانو پریرا. هر دو بازی هم در تبریز بود و امشب در اهواز فولاد به‌دنبال هت‌تریک در بردن ماشین‌سازی است.

شب ۲ انتقام داغ | ۲ نکته جذاب در مورد نبرد امروز سرخابی‌ها برابر رقبا

مسابقات هفته بیست‌وهفتم لیگ برتر امروز و فردا برگزار می‌شود و این در حالی است که تمام مدعیان امشب باید به مصاف رقبا بروند. در این میان طبیعتا عمده نگاه‌ها به ۲ مسابقه سایپا- استقلال و پرسپولیس- آلومینیوم اراک دوخته خواهد شد. این دو بازی غیراز حساسیت جدولی، برای سرخابی‌ها جنبه‌های جذاب دیگری هم دارد. شاید حرف زدن از «انتقام» هم بیراه نباشد، اما هر چه هست تقابل‌های امشب فقط «فوتبال» نیست.

کمک فرهاد به سقوط فراز؟

استقلال که این هفته‌ها روند بسیار خوبی پیدا کرده، امشب در حالی میهمان سایپا خواهد بود که این بازی به‌شدت در سرنوشت نارنجی‌پوشان مهم است. کل داستان را همه شما می‌دانید؛ اینکه در بازگشت فرهاد مجیدی روی نیمکت استقلال، او از فراز کمالوند دعوت به همکاری کرد. آنها مدتی کنار هم فعالیت کردند و حتی راهی لیگ قهرمانان آسیا شدند، اما در بازگشت از عربستان کمالوند به شکلی غیرمنتظره پیشنهاد سایپا را پذیرفت و روی نیمکت آن تیم نشست. پس از آن هر بار پای مجیدی لغزید، منتقدان اشاره کردند که موفقیت‌های مجیدی ناشی از حضور کمالوند بوده و او خودش چیزی برای عرضه ندارد. این در حالی است که مجیدی طی دوران همکاری با کمالوند در ۱۰ مسابقه صاحب ۶ پیروزی شد و حالا هم دست‌تنها در ۸ مسابقه به ۵ پیروزی دست یافته است. این یعنی جدایی کمالوند خیلی به حال فرهاد تفاوت نکرده است. آن طرف هم کار برای فراز بسیار بد پیش می‌رود و او به کسب امتیاز از بازی امشب نیاز حیاتی دارد. طبیعی است که جدایی فراز با آن شرایط باعث خوشحالی فرهاد نشده باشد؛ بنابراین امشب مجیدی فرصت دارد به سهم خودش به سقوط تیم کمالوند و ابطال بسیاری از تحلیل‌ها کمک کند.

منصوریان «دوباره» مانع قهرمانی پرسپولیس؟

پرسپولیس هم امشب در حالی در ورزشگاه آزادی به مصاف آلومینیوم اراک می‌رود که فرصت خواهد داشت تنها شکست این فصلش را تلافی کند؛ باختی که در تنها غیبت جلال حسینی، در اراک مقابل آلومینیوم رخ داد. با این حال فعلا برای سرخ‌ها مهم‌تر از تیم حریف، مربی آنهاست. حتما به یاد دارید که علیرضا منصوریان در فاصله ۳ هفته به پایان لیگ پانزدهم، چطور با نفت تهران ۲ بر صفر پرسپولیس را شکست داد و مانع از قهرمانی سرخپوشان شد. آن اتفاق آنقدر به مذاق هواداران استقلال خوش آمد که علیمنصور را فصل بعدش سرمربی این تیم کردند، هرچند نتیجه خوبی حاصل نشد. حالا منصوریان با تیمی که نسبت به بضاعتش بسیار خوب نتیجه گرفته، به تهران خواهد آمد و مطمئن باشید که اصلا بدش نمی‌آید اگر مثل ۵ سال پیش بتواند مانع از قهرمانی پرسپولیس شود.

کد خبر 613243
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha