رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان گفت: با کمبود شدید تخت در بیمارستان‌های استان روبه‌رو هستیم و اکنون ۸۳۰ بیمار در بیمارستان‌ها بستری هستند که آماری بی‌سابقه است.

کرونا در ایران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه اکنون شهر بندرعباس در وضعیت فوق بحرانی و شهرستان‌های میناب و بندرلنگه در وضعیت بحرانی هستند، اظهار کرد: اگر آمارهای کرونایی همین طور روند افزایشی داشته باشد تا هفته آینده میزان مرگ و میر هم افزایش می‌یابد.

دکتر حسین فرشیدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان صبح امروز (۱۷ تیرماه) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه شمار شهرستان‌های با وضعیت قرمز در هرمزگان افزایش یافته است، افزود: اکنون همه شهرستان‌های استان به جز شهرستان‌های بشاگرد و ابوموسی در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

وی با بیان اینکه اکنون شهرستان‌های بستک، بندرلنگه، بندرعباس، پارسیان، حاجی آباد، بندرخمیر، رودان، سیریک، جاسک، قشم و میناب در وضعیت قرمز کرونایی هستند، اضافه کرد: با کمبود شدید تخت در بیمارستان‌های استان روبرو هستیم و اکنون ۸۳۰ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند که این آمار بی‌سابقه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به اینکه روزانه ۲۰۰ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری می‌شوند و ۱۱۰ بیمار نیاز به تخت‌های ویژه آی سی یو دارند، بیان کرد: در 3 هفته اخیر موارد مثبت و موارد بستری در استان افزایش یافته است و در بیمارستان شهیدمحمدی بندرعباس ظرفیت 4 بخش آی‌سی‌یو تکمیل است.

وی با بیان اینکه در برخی مواقع دستگاه‌های ونیلاتور در بخش‌های غیر از آی‌سی‌یو به کار برده می‌شود، افزود: اکنون شهر بندرعباس در وضعیت فوق بحرانی و شهرستان‌های میناب و بندرلنگه در وضعیت بحرانی هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به اینکه اگر آمارهای کرونایی همین طور روند افزایشی داشته باشد تا هفته آینده میزان مرگ و میر هم افزایش می‌یابد، تصریح کرد: در سال گذشته و در پیک قبلی شمار بستری‌ها حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ بیمار بود، اما در این پیک جدید بیش از ۸۰۰ بیمار بستری داریم.

وی ادامه داد: اکنون حدود ۱۰ هزار بیمار قرنطینه هستند و با شرایط فعلی باید محدودیت‌های کرونایی شهرهای قرمز در استان اجرا شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به اینکه بر این اساس فقط مشاغل گروه یک اجازه فعالیت دارند و حضور کارکنان دستگاه‌های اجرایی نباید بیشتر از یک سوم باشد، اظهار کرد:  پایان طرح برخی از متخصصان و جابجایی آن‌ها هم یکی از دیگر مشکلات است که در تلاش هستیم تا این متخصصان تا شهریور در استان باقی بمانند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در پایان گفت: گونه غالب کرونا در استان انگلیسی است، اما گونه‌ هندی هم در مناطق شرقی وجود دارد که افزایش موارد مثبت را به همراه داشته است.

کد خبر 613042

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha