عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه‌ها درباره تأثیر قطعی برق بر فعالیت‌های فرودگاه مهرآباد گفت: قطعی برق اختلالی در انجام پروازها ایجاد نکرده، چون سیستم‌های مدیریت پروازها بر روی UPS (منبع تغذیه انرژی بدون توقف) فعالند و با قطعی برق، به صورت خودکار به برق اضطراری وصل می‌شوند.

مهرآباد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، ابراهیم مرادی از نارضایتی مسافران در سالن های ترانزیت به دلیل قطعی برق و همچنین سوختگی سیستم‌های سرمایشی این فرودگاه خبر داد.

وی افزود: با توجه به اینکه تمام عملیات پروازهای ما با سیستم یوپی‌اس کار می‌کنند، تأخیر یا لغو پروازی به دلیل قطعی برق فرودگاه مهرآباد نداشته ایم؛ با این حال قطعی برق به تجهیزات فرودگاهی ما خسارت زده است؛ مثلاً کندانسورها (سیستم سرمایشی تبدیل بخار به مایع) کولرهای گازی یا تابلوهای اعلام پرواز ما دچار سوختگی شده‌اند.

مدیرکل فرودگاه مهرآباد گفت: قطعی برق به رفاه مسافران لطمه زده و گرمایی که با قطعی کولرها و سیستم‌های سرمایشی در ترمینال‌ها ایجاد می‌شود، آنها را کلافه می‌کند؛ به خصوص که سالن‌های ترانزیت فرودگاه مهرآباد عموماً شیشه‌ای است و با قطعی برق، توان سیستم‌های سرمایشی با برق اضطراری به ۵۰ درصد کاهش می‌یابد درنتیجه گرمازدگی و نارضایتی مسافران را در پی دارد.

عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه سیستم سوخت گیری هواپیماها تاکنون دچار مشکل نشده است، گفت: سیستم‌های سوخت گیری هواپیماها کاملاً منوآل (Manual) و خودکار هستند و سیستم مولد برق اختصاصی دارند.

وی ادامه داد: علی رغم اینکه سیستم برق اضطراری ما توان تأمین ۵۰ درصدی نیازها را دارد، اما برای سیستم‌های ناوبری هوایی و کنترل پروازها تأمین نیازشان ۱۰۰ درصد انجام می‌شود و هیچ مشکلی برای برج مراقبت ایجاد نمی‌شود.

کد خبر 612576

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha