رئیس اتاق اصناف تهران در نامه ای به استاندار تهران اعلام کرد که برای اثربخشی بیشتر کنترل بیماری کرونا در صورت لزوم باید بانک‌ها و سازمان‌های مالیاتی هم تعطیل شوند.

اصناف گیلان

به گزارش همشهری آنلاین، قاسم نوده فراهانی در نامه‌ای به انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران اعلام کرد که با وجود شرایط بد اقتصادی امکان تعطیلی واحدهای صنفی وجود ندارد، اما برای اثربخشی بیشتر کنترل بیماری کرونا در صورت لزوم باید بانک‌ها و سازمان‌های مالیاتی نیز همراه با اصناف تعطیل شوند.

در نامه رئیس اتاق اصناف به محسن بندپی استاندار استان تهران در مورخ ۱۴۰۰/۴/۱۳ آمده است: احتراماً، همان گونه که مستحضرید شرایط اقتصادی صاحبان صنوف و خانواده‌های آنها، به مرحله‌ای از بحران و آسیب‌های مختلف رسیده است که دیگر امکان تعطیلی واحدهای صنفی برای فعالان اقتصادی ممکن نیست و از سوی دیگر فشارهای روحی و روانی آستانه تحملی برای صنوف باقی نگذاشته است. لذا با توجه به وضعیت بسیار بد فعالان اقتصادی به دلیل تعطیلی پی در پی آنها از سوی ستاد ملی کرونا و افزایش هزینه‌های صنوف از جمله حامل‌های انرژی، مالیات، هزینه پرسنلی، اجاره واحد صنفی، عوارض پسماند شهرداری و ده‌ها معضل و مشکل دیگر، وضعیت را به سمتی هدایت کرده است، در این شرایط مدیریت و کنترل صنوف را غیرقابل پیش بینی کرده است.

طبق گزارشات واصله نارضایتی از ادامه تعطیلی صنوف بسیار بالاست و صاحبان صنوف و بازاریان تاکید دارند «همراه اصناف، سازمان‌ها و ارگان‌هایی که با حوزه اصناف از جمله بانک‌ها، سازمان‌های امور مالیاتی و… نیز همگام با اصناف باید تعطیل گردند» و نباید بار همه مشکلات و آسیب‌های ویروس کرونا به دوش اصناف قرار گیرد. آنها تاکید دارند اگر قرار باشد تعطیلی طبق روال گذشته صرفاً برای حوزه اصناف اعمال شود، امکان نافرمانی صنوف از رعایت و پذیرش دستورهای صادرشده بسیار بالاست و ممکن است همراه چالش‌های خیابانی و اعتراضات صنفی همراه شود. لذا از محضر جنابعالی درخواست در این خصوص ارائه طریق گردد.

هیچ کمکی به اصناف آسیب دیده نشد

رئیس اتاق اصناف تهران همچنین در مصاحبه ای اظهار کرد: از دیروز که اعلام شد وضعیت تهران قرمز است همه موظف هستند دستورالعمل ستاد ملی کرونا را اجرا کنند. بنابراین به مدت دو هفته به جز مشاغل گروه ۱ بقیه اصناف و مشاغل تعطیل خواهند بود. البته این موضوع مورد اعتراض اصناف نیز قرار گرفته است.
قاسم نوده فراهانی، رئیس اتاق اصناف تهران در مورد وضعیت اصناف با توجه به حاکم شدن وضعیت قرمز کرونایی در تهران اظهار کرد: از دیروز که اعلام شد وضعیت تهران قرمز است همه موظف هستند دستورالعمل ستاد ملی کرونا را اجرا کنند. بنابراین به مدت دو هفته به جز مشاغل گروه ۱ بقیه اصناف و مشاغل تعطیل خواهند بود. این موضوع مورد اعتراض اصناف نیز قرار گرفته است.

وی افزود: اعتراض اصناف گروه های ۱، ۲، ۳ و ۴ این است که اگر قرار بر تعطیلی است باید همه تعطیل شوند؛ حرفشان هم درست است. وقتی ادارات و بانک ها باز هستند اما کسبه مجبور به تعطیلی میشوند، با مشکلاتی مانند بدهی و فشارهای مالی که با این تعطیلی ها به آنها وارد شده باید چه کار کنند؟ اگر قرار بر تعطیلی است همه را تعطیل کنند که هم نتیجه نهایی خوبی داشته باشد و هم اینکه فرقی بین کسبه، تجار و بقیه گذاشته نشود.

رئیس اتاق اصناف تهران با اشاره به بازار بزرگ تهران خاطرنشان کرد: برای مثال بازار بزرگ تهران طبق دستورالعمل ستاد کرونا از امروز باید تعطیل باشد و اطلاعیه ای هم منتشر شد که این بازار امروز تعطیل شده اما چرا بانک وسط بازار فعال و باز است؟ اعتراض کسبه بازار بزرگ تهران نیز همین موضوع است و حق هم دارند. علاوه بر بازار بزرگ همه مشاغلی که گروه ۱ نیستند باید بسته باشند و هر واحدی هم که باز است تخلف میکند.

وی در پاسخ به سوالی در مورد میزان خسارت احتمالی وارده بر اصناف در دو هفته پیش رو تصریح کرد: حتما با این تعطیلی به اصناف خسارت وارد میشود، واحدهای صنفی در این مدت باید پول مغازه و کارکنان و دیگر مخارج را پرداخت کنند ولی درآمدی ندارند. ما در تعطیلی های قبلی، اصنافی که به آنها خسارت وارد شده بود را با میزان خسارت به نهادهای مختلف اعلام کردیم ولی کسی توجهی نکرد و اقدامی هم انجام نشد. در دو هفته پیش رو هم حتما به اصناف خسارت وارد میشود؛ اما مشخص نیست که کمکی به آنها شود یا خیر؟

بانک‌ها و سازمان‌ مالیاتی همراه با اصناف تعطیل شوند

کد خبر 612315

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha