جمعه ۱ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۶:۱۵
۰ نفر

کشور چین در حال حاضر محل اقامت کوتاه و بلند‌قد‌ترین مرد جهان است.

کوتاه و بلند قد‌ترین مرد در چین

پکن: بلند‌ قد‌ترین مرد جهان که ۵۷ سال سن دارد و نام او در کتاب رکورد‌های گینس به ثبت رسیده است، قدی به بلندی ۲ متر و ۳۵ سانتی‌متر دارد.

جالب است که در فاصله چند صد کیلومتری خانه بلند‌ قد‌ترین مرد جهان، کوتاه قدترین مرد جهان هم زندگی می‌کند. نام این مرد هم  در کتاب رکورد‌های گینس جاودانه شده است.

گفتنی است قد کوتاه‌قدترین مرد جهان تنها ۷۰ سانتی‌متر است. مقامات در چین می‌گویند پس از برگزاری موفق رقابت‌های المپیک، از اینکه کشورشان به واسطه این  دو شهروند، مشهور شده، احساس افتخار می‌کنند.

میمون در مترو

توکیو: ورود یک میمون به یکی از شلوغ‌ترین ایستگاه‌های مترو‌ی ژاپن برای ماموران امنیتی به شدت دردسرساز شد. هنگامی که مسافران متوجه این میمون شدند با ازدحام در اطراف آن قصد داشتند با دوربین تلفن همراه از این میمون عکس بگیرند.

اما تجمع جمعیت به اندازه‌ای زیاد شد که چند نفر زیر دست و پا زخمی شدند.  به گفته شاهدان عینی، کنترل  وضعیت از دست ماموران خارج شده بود و آنها برای متفرق کردن جمعیت و نجات دادن زخمی‌ها از نیرو‌های ویژه پلیس کمک گرفتند.

سر انجام بیش از ۳۰ مامور امداد توانستند با استفاده از تله‌های مختلف این میمون بازیگوش را به دام بیندازند. گفتنی است، در طول این مدت همانند زمانی که زلزله می‌آید، شرایط اضطراری اعلام  و حرکت قطار‌ها از این ایستگاه متوقف شد.

به گفته مقامات در هفته‌های اخیر این سومین باری است که یک میمون، امنیت و نظم ایستگاه‌های متروی ژاپن را به هم می‌زند.

۴ قلو‌ برای زن ۵۵ ساله

رم: یک زن ۵۵ ساله پس از درمان‌های طولانی، در نخستین زایمان خود ۴ قلو به دنیا آورد.

همسر  این زن گفت: پس از اینکه در ایتالیا از درمان‌ها به نتیجه نرسیدیم به هند رفتیم و همسرم در سرزمین ‌مادری‌اش این درمان‌ها را ادامه داد که اتفاقا نتیجه داد.

فرمول برنده شدن

نیویورک: زن و شوهری که ادعا می کنند فرمولی برای برنده شدن در بلیت‌های بخت‌آزمایی ابداع کرده‌اند، هر یک ۳۵۰ هزار دلار در مسابقات بخت آزمایی برنده شدند.

این زوج میانسال در محل‌های مختلفی اقدام به خرید بلیت‌های بخت‌آزمایی کردند و در نهایت برنده شدند. مرد این خانواده که یکی از طرفداران پر و پا قرص جدول‌های ریاضی است، می‌گوید که روش منحصر به فردی برای انتخاب بلیت‌های برنده دارد. البته او به هیچ سؤالی در این زمینه پاسخ نمی‌دهد.

مخالفت معلم با جشن تولد

استکهلم: مقامات اداره آموزش و پرورش اعلام کردند اقدام  معلم یک دبستان در مخالفت با برگزاری جشن تولد یکی از شاگردانش صحیح بوده است.

طبق قوانین مدارس سوئد، دانش آموزانی که قصد داشته باشند در مدرسه جشن تولد بگیرند، باید همه همکلاسی‌های خود را به جشن تولد دعوت کنند و در صورتی که بخواهند تنها تعدادی را دعوت کنند، برگزاری جشن تولد آنها مجاز نخواهد بود.

این معلم به خبرنگاران گفت: یکی از دانش‌آموزانم نمی‌خواست ۲ همکلاسی دیگرش را به جشن تولدش دعوت کند و به همین دلیل از او خواستم کارت‌های دعوتش را از سایر دانش آموزان پس بگیرد.

با این حال پدر این پسر بچه به دادگاه شکایت کرده و می گوید معلم مدرسه روحیه فرزندش را تخریب کرده است. به گفته وی، مدرسه نمی‌تواند در امور خصوصی شاگردان مانند برگزاری جشن تولد دخالت کند.

کد خبر 61225

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز