شدت گرفتن شیوع بیماری کرونا در سیستان و بلوچستان باعث شده است کارزاری برای درخواست واکسیناسیون عمومی مردم این استان برای پیشگیری از سرایت سویه هندی ویروس به سایر نقاط کشور در موج پنجم کرونا آغاز شود.

کرونا در ایران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، موج جدید ابتلا به کرونا که از استان سیستان و بلوچستان آغاز شده، بیشتر به سویه‌ای از ویروس کرونا مربوط است که در هند گسترش پیدا کرده و به سویه دلتا شهرت دارد و قدرت انتقال بسیار بیشتری نسبت به سویه‌های دیگر دارد.

در چنین شرایطی کندی واکسیناسیون در ایران هم باعث شده موارد ابتلا به کرونا افزایش بیشتری نسبت به کشورهایی داشته باشد که واکسیناسیون گسترده انجام داده‌اند.

کرونا در سیستان و بلوچستان بیداد می‌کند. استاندار سیستان و بلوچستان گفته موارد ابتلا به کرونا در این استان با آمار کل کشور پاکستان که ۲۲۰ میلیون نفر جمعیت دارد، برابری می‌کند.

بر همین اساس، کارزاری راه افتاده که خواستار واکسیناسیون عمومی در استان سیستان و بلوچستان پیش از آغاز موج دیگری از ابتلا به کرونا در کشور است.

امضاکنندگان این کارزار که تعدادشان  به بیش از ۱۰ هزار نفر رسیده، در بیانیه‌ای خطاب به وزیر بهداشت نوشته‌اند: «با توجه به حاد شدن وضعیت کرونا در استان سیستان و بلوچستان، به منظور جلوگیری از وقوع یک فاجعه انسانی، خواستار واکسیناسیون فوری کرونا در این استان هستیم. واکسیناسیون عمومی مردم این استان می‌تواند از شدت شیوع ویروس کاسته و نیز مانع گسترش آن به سایر نقاط کشور شود.»

این در حالی است که همچنان واکسیناسیون در ایران به کندی انجام می‌شود و مجموع واکسن‌های خارجی که وارد کشور شده نزدیک به ۷ میلیون دوز است. سرنوشت تولید واکسن داخلی نیز با وجود رونمایی از آنها و وعده وعیدها برای تزریق  در آینده نزدیک، هنوز مشخص نیست.

کد خبر 612144

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha