سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در این هفته با افزایش ۱۱ درصدی در تعداد بیماران بستری و افزایش ۷.۲ درصدی در بیماران فوت‌شده مواجه بودیم.

وضعیت کرونا در سیستان و بلوچستان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از وبدا، دکتر سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشک امروز درباره آخرین وضعیت بیماری کووید-۱۹ و ورود به خیز پنجم کرونا بیان کرد: با گسترش سویه‌های جدید ویروس کووید-۱۹ و کاهش میزان عمل به توصیه‌های بهداشتی و به دنبال آن افزوده شدن به تعداد شهرستان‌های با وضعیت قرمز، شاهد بروز نشانه‌هایی از ورود کشور به خیز پنجم بیماری کرونا هستیم.

بیشتر بخوانید:

وی ادامه داد: در هفته‌ای که گذشت، تعداد بیماران سرپایی کرونا مثبت در کشور با افزایش ۱۳.۲ درصدی مواجه بوده است.

معاون وزیر بهداشت گفت: همچنین در این هفته با افزایش ۱۱ درصدی در تعداد بیماران بستری و افزایش ۷.۲ درصدی در بیماران فوت شده مواجه بودیم.

لاری اظهار کرد: در هفته دوم تیرماه استان‌های ایلام، کرمان، یزد و هرمزگان به ترتیب دارای بالاترین میزان بروز موارد بستری مثبت در کشور بوده‌اند.
 

بالاترین آمار مرگ و میر در سیستان و بلوچستان

وی افزود: متأسفانه در هفته گذشته سیستان و بلوچستان، با اختلاف فراوان با میانگین کشوری، شاهد بالاترین میزان موارد مرگ و میر ناشی از بیماری در  کشور بوده و پس از آن استان‌های یزد و هرمزگان بالاترین میزان موارد مرگ و میر ناشی از کووید ۱۹ را داشتند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: شدت بروز بیماری در حال حاضر در سیستان و بلوچستان از زمان شیوع بیماری در این استان بی سابقه است و موج فعلی بیماری در این استان به مراتب بزرگ‌تر و سهمگین‌تر از موج‌های قبلی است.

کاهش عمل به توصیه‌های بهداشتی 

وی ادامه داد: میزان عمل به توصیه‌های بهداشتی در کشور با کاهش نسبت به هفته‌های اخیر، به حدود ۶۹ درصد رسیده و آذربایجان غربی و سیستان و بلوچستان دارای پایین‌ترین میزان عمل به توصیه‌های بهداشتی در کشور هستند.

معاون وزیر بهداشت بیان کرد: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و پرهیز از بروز رفتارهای اجتماعی پرخطر مهم‌ترین اصول کاهش خطر ابتلا به کووید-۱۹ است.

لاری گفت: با توجه به شرایط خطرناک حال حاضر بیماری کووید-۱۹، درخواست ما از کلیه هموطنان عزیز کشورمان در اقصی نقاط کشور این است که از هرگونه اقدام به سفر خودداری کنند.

از ابتدای شیوع کرونا در کشور (اسفند ۹۸) تاکنون ۸۴ هزار و ۷۹۲ نفر از هموطنان جان خود را از دست داده‌اند.

کد خبر 612115

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha