مجموع نظرات: ۱
یکشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰
۰ نفر

یک مرد اهل پرتوریکو که با داشتن ۱۱۲ سال سن به عنوان مسن‌ترین فرد در جهان شناخته می‌شود به تازگی در مورد راز طول عمرش صحبت کرده است.

مسن‌ترین مرد جهان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، نام پیرمرد اهل پورتوریکو به عنوان مسن‌ترین مرد جهان در کتاب رکوردهای گینس ثبت شد. «امیلیو فلورس مارکز ۱۱۲ ساله حالا به عنوان مسن‌ترین مرد جهان شناخته می‌شود. سن دقیق مارکز ۱۱۲ سال و ۳۲۶ روز است که روز چهارشنبه توسط رکوردهای گینس اعلام شد.

آقای مارکز در سال ۱۹۰۸ در کارولینا، واقع در شرق سان خوان، پایتخت پورتوریکو به دنیا آمده است. همسر وی «آندریا پرز دفلورس» در سال ۲۰۱۰ و در ۷۵ سالگی چشم از جهان فرو بست. مارکز چهار فرزند دارد.

مارکز راز طول عمرش را «حس همدردی» با دیگران می‌داند. او در این باره گفت: «پدرم مرا با عشق بزرگ کرد و به من یاد داد تا دیگران را دوست داشته باشم. او همیشه از من، برادرانم و خواهرانم می‌خواست که کارهای خوب انجام دهیم و هر چه را که داریم با دیگران تقسیم کنیم.»

عکس | راز طول عمر مسن‌ترین مرد جهان

فردی که که پیش از مارکز به عنوان مسن‌ترین فرد جهان شناخته می‌شد یک شهرند اهل رومانی بود. «دومیتریو کُمنسکو» هنگام مرگ  ۱۱۱ سال و ۲۱۹ روز سن داشت و در ۲۷ ژوئن ۲۰۲۰ فوت کرده بود.

کد خبر 612102

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha