یک شرکت آمریکایی بیش از ۱۱ هزار دوز واکسن را برای تزریق به حیوانات باغ‌وحش‌های این کشور اهدا کرده است. این اقدام بخشی از روند تحقیقاتی این شرکت دانسته شده است.

واکسیناسیون حیوانات

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آکسیوس، باغ وحش اوکلند در کالیفرنیای آمریکا واکسیناسیون خرس‌ها ، گربه‌سانان بزرگ و راسوها را آغاز کرد.

واکسن‌های این باغ وحش از طریق دوزهای آزمایشی اهدا شده توسط شرکت زوتیس تامین شده است.

این باغ وحش در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ببرها، خرس‌های سیاه، خرس‌های گریزلی، شیرهای کوهی و راسوها اولین حیواناتی بودند که دو دوز اول خود را دریافت کردند؛ گروه بعدی شامل شامپانزه‌ها، خفاش‌های میوه‌خوار و خوک‌ها خواهد بود.»

عکس | آغاز واکسیناسیون حیوانات باغ‌وحش در برابر کرونا

ببرها پیش از این و توسط ارتباط محافظت شده آموزش دیده‌اند که خود را داوطلبانه برای انجام اقدامات پزشکی جزئی مانند واکسیناسیون، نشان دهند.

الکس هرمان، معاون خدمات دامپزشکی این باغ تاکید کرد که هیچ یک از حیوانات به ویروس کرونا مبتلا نبوده‌ و این اقدام در جهت کاهش خطر ابتلا به کووید-۱۹ است.

شرکت زوتیس بیش از یازده هزار دوز واکسن خود را برای تلقیح به بیش از ۱۰۰ پستاندار در ۷۰ باغ وحش اهدا کرده است.

عکس | آغاز واکسیناسیون حیوانات باغ‌وحش در برابر کرونا

علاوه بر این دوزهایی را نیز به مراکز انسانی از قبل هنرستان‌ها، مدارس مذهبی، موسسات دانشگاهی و سازمان‌های دولتی ۲۷ ایالت آمریکا اهدا کرده است.

باغ وحش سان دیگو واکسن این شرکت را در فروردین ماه به ۹ میمون بزرگ خود تزریق کرد زیرا آزمایش کرونای ۸ گوریل این مرکز مثبت بود.

این واکسن در حال آزمایش بر روی سمورهاست.

ترکیب دو واکسن مختلف کرونا ایمنی حداکثری ایجاد می‌کند

کد خبر 612069
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha