جمعه ۱ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۰:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس جمهور گرجستان نخست‌وزیر روسیه را متهم کرد که پس از گرجستان قصد بی‌ثبات کردن اوکراین را دارد.

خبرگزاری آلمان از پاریس گزارش داد، میخاییل ساکاشویلی به روزنامه فرانسوی «لو فیگارو» گفت: «او گذرنامه‌های روسی به ساکنان کریمه داده است. او در نهایت می‌تواند با این بهانه به این کشور حمله کند که فقط قصد حفاظت از شهروندانش را دارد.»

"اردوگاه نظامی روسیه"
بسیاری از شهروندان استان جدایی‌طلب اوستیای جنوبی در گرجستان گذرنامه‌های روسی را در حالی پذیرفته‌اند که گذرنامه‌های گرجی را رد کرده و اسناد اوستیای جنوبی در خارج از این منطقه به رسمیت شناخته نمی‌شوند.

ساکاشویلی اوستیای جنوبی را «اردوگاه نظامی روسیه» خواند که قصد سلطه بر گرجستان را دارد. وی گفت: «90 درصد دولت اوستیای جنوبی روس هستند. وزیر دفاع اوستیا یک ژنرال روس است.»

ساکاشویلی با این حال تصریح کرد شاهد بروز «جنگ سرد» جدید نیست. وی گفت: «روس‌ها توان راه انداختن یک جنگ جهانی را ندارند. دولت کنونی روسیه متشکل از کمونیست‌ها یا استالینیست‌ها نیست. مردم این کشور بیشتر دنبال پول هستند.»

وی با بیان اینکه روس‌ها به دنبال ارتباط خوب با غرب هستند، گفت در همین حال آنان اعتقاد دارند می‌توانند اروپایی‌ها را فریب دهند. اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها نباید مصالحه کنند، بلکه باید روس‌ها را خارج از گرجستان نگه دارند.

کد خبر 61198

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز