جمعه ۱ شهریور ۱۳۸۷ - ۰۶:۵۲
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: پردیس‌های سینمایی «پارک ملت»، «زندگی»، سالن شماره 3 سینما جوان، سالن 2 موزه سینما طبق وعده‌های داده شده قرار است، بزودی به جمع سالن‌های سینمایی نمایش‌دهنده فیلم، در پایتخت بپیوندند

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پروژه‌ی سینمایی «پارک ملت» یکی از این پروژه‌هاست که با 5 سالن به ظرفیت 1200 نفر و یک گالری بسیار مجهز درحال ساخت است.

البته ساخت سالن‌های سینمایی این پروژه که از سوی مرکز توسعه‌ی فضاهای فرهنگی شهرداری تهران دنبال می‌شود، مدتی است به پایان رسیده و پیش از این قرار بود این سینما همزمان با ولادت حضرت زهرا (س) افتتاح شود، اما به دستور شهردار تهران، قرار است این سالن‌ها همزمان با آماده شدن گالری که اولین گالری استاندارد ایران محسوب می‌شود، به بهره‌برداری برسد.

گفته می‌شود، متراژ کلی پردیس سینمایی پارک ملت 15 هزار متر است و به ‌گفته‌ی بانیان آن، تنها ساخت یک سینما هدف آنها نبوده بلکه آنها قصد داشته‌اند، پدیده‌ای به شهر اضافه کنند.

پدیده‌ای که مردم را به فکر وا می‌دارد و چشم‌اندازهای جدیدی را از شهر و معماری برای آنها مهیا می‌کند.

پردیس سینمایی «زندگی» نیز یکی‌دیگر از این پروژه‌هایی است که با 5 سالن و ظرفیت 1200 نفر هم قرار است درغرب تهران به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش ایسنا، سالن شماره‌ی 3 سینما «جوان» نیز در مجموعه‌ی فرهنگی شهید چمران واقع در خیابان شریعتی قرار دارد که گفته می‌شود از مدرن‌ترین سینماهای خاورمیانه است که برای ساخت آن از آخرین استانداردها در طراحی صدا و فناوری نمایش و سازه‌ استفاده شده است و با 310 صندلی تا چندی دیگر افتتاح می‌شود.

پروژه‌ی عمرانی و فرهنگی «تماشاخانه‌ی ایرانشهر» که پیش از این باعنوان سوله‌های ایرانشهر معرفی می‌شد، از دیگر پروژه‌هایی است که ساخت‌وساز مجدد آن پس از وقفه‌ای چهارساله از سال 1385 از سرگرفته شده است.

این مجموعه که در زمینی به مساحت 2500 مترمربع قرار دارد با یک سالن سینمایی، سالن تئاتر و ساختمان مرکزی (اداری) قرار است تا آذرماه سال جاری به بهره‌برداری رسد.

به گزارش ایسنا، ویژگی‌ مهم این پروژه طراحی و معماری بیرونی آن است که برای قرنیه‌سازی در باغ هنر، مشابه ساختمان خانه هنرمندان ایران صورت گرفته است.

امید می‌رود ساخت آن تا اواخر آبان‌ماه سال جاری به اتمام برسد و در آذرماه شاهد افتتاح و بهره‌برداری آن باشیم.

هم‌چنین، سالن شماره 2 موزه‌ی سینما از دیگر پروژه‌هایی که در ضلع جنوب غربی موزه‌ی سینما با 250 صندلی و تجهیزات کامل سینمایی در دست احداث است و زمان دقیق افتتاح آن مشخص نشده است.

کد خبر 61190

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز