گل‌به‌خودی‌های جام ملت‌های اروپا، یورو ۲۰۲۰ تا این لحظه در مقایسه با رقابت‌های ۱۰ سال اخیر این تورنمنت صاحب رکورد عجیب غریبی شده است.

گل‌به‌خودی

همشهری‌آنلاین - علی‌اصغر درویش: رقابت‌های جام ملت‌های اروپا با عنوان یورو ۲۰۲۰ رفته رفته به پایان خود نزدیک می‌شود و رقابت‌های این دوره نیز مانند دوره‌های گذشته یورو با حاشیه‌های زیادی همراه بوده است، یکی از اتفاقات ویژه در رقابت‌های امسال جام ملت‌های اروپا آمار عجیب گل‌به‌خودی‌هاستمقایسه جالبی در آمار گل‌به‌خودی‌های یورو ۲۰۲۰ نسبت به دوره‌های قبل جام ملت‌های اروپا وجود دارد، در رقابت‌های این دوره خیلی زود و در مرحله گروهی ۸ گل‌به‌خودی زده شده است در حالی که در دوره قبلی یعنی یورو ۲۰۱۶ در کل دیدارهای برگزار شده، تنها ۳ گل‌به‌خودی زده شده است.

مریح دمیرال(ترکیه)، ووزچک شزنی(لهستان)، متس هوملس(آلمان)، لوکاس هاردکی(فنلاند)، دوبراوکا(اسلواکی)، یورای کوچکا(اسلواکی)، روبین دیاس(پرتغال) و رافائل گوئررو(پرتغال) ۸ بازیکنی بودند که تاکنون در یورو ۲۰۲۰ گل‌به‌خودی زدند تا رقابت‌های این دوره از نظر گل‌به‌خودی صاحب یک رکورد ویژه شود.

جام گل‌به‌خودی‌های قرن ۲۱ | رکورد شگفت‌انگیز یورو ۲۰۲۰

در ادامه رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ و در مرحله یک‌هشتم نهایی این رقابت‌ها باز هم شاهد گل‌به‌خودی بودیم، پدری از اسپانیا آمار گل‌به‌خودی را در این رقابت‌ها به ۹ گل رساند و رکورد گل‌به‌خودی‌های یورو ۲۰۲۰ در مرحله یک‌چهارم افزایش پیدا کرد. دنیس زکریا از سوئیس با گل‌به‌خودی زودهنگام(دقیقه ۸) مقابل اسپانیا در مرحله یک‌چهارم نهایی، تعداد گل‌به‌خودی در این دروه از رقابت‌های یورو را به عدد ۱۰ رساند تا باز هم شاهد یک رکورد بسیار عجیب گل‌به‌خودی در تاریخ رقابت‌های جام ملت‌های اروپا یا یورو ۲۰۲۰ باشیم.

مقایسه‌ بین گل‌به‌خودی‌های رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ با رقابت‌های ۱۰ سال اخیر این تورنمنت، رکورد عجیب گل‌به‌خودی‌ها را در این دوره بیش از پیش نشان می‌دهد.

تعداد گل‌به‌خودی‌ها در قرن ۲۱

گل‌به‌خودی یورو ۲۰۰۰(۱)

گل‌به‌خودی یورو ۲۰۰۴(۲)

گل‌به‌خودی یورو ۲۰۰۸(۰)

گل‌به‌خودی یورو ۲۰۱۲(۱)

گل‌به‌خودی یورو ۲۰۱۶(۳)

 تعداد گل‌به‌خودی‌ها در ۱۰ سال گذشته در مجموع ۷ گل بوده اما در رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ تا این لحظه ۱۰ گل‌به‌خودی در مجموع به ثمر رسیده که در مقایسه با دروه‌های قبل یک رکورد عجیب و شگفت‌انگیز به حساب می‌آید و به نوعی می‌توان جام ملت‌های اروپا یا یورو ۲۰۲۰ را جام گل‌به‌خودی‌ها نامید. 

جام گل‌به‌خودی‌های قرن ۲۱ | رکورد شگفت‌انگیز یورو ۲۰۲۰

کد خبر 611746
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha