شرکت اسپیس‌ایکس روز چهارشنبه با یکی از موشک‌های چندبار استفاده شده‌اش ۸۸ ماهواره کوچک را به مدار زمین فرستاد و این موشک سپس به زمین بازگشت.

SpaceX

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از Space.com موشک دومرحله‌ای فالکون ۹ در ساعت ۳:۱۱ بعدازظهر به وقت شرق آمریکا (۱۵:۱۱۱ به وقت گرینویچ) از «سکوی پرتاب فضایی ۴۰» در پایگاه نیروی فضایی آمریکا در کیپ کاناورال در فلوریدا به فضا پرتاب شد.

این ماموریت پیچیده به نام Transporter 2 چند بار برای وارسی‌های بیشتر پیش از پرتاب به تاخیر انداخته شده بود و یک بار هم در روز سه‌شنبه به علت وارد شدن یک هواپیما به منطقه ایمنی اطراف سکوی پرتاب به تاخیر افتاد. 

روز چهارشنبه اما مشکلی پیش نیامد و پرتاب در زمان مقرر انجام شد. لایه ابری که آسمان را پوشانده بود، اکوستیکی عالی هنگام بازگشت مرحله اول موشک پس از جداشدن از مرحله دوم ایجاد کرده بود و صدای «شکستن دیوار صوتی» هنگام عبور مرحله اول موشک از درون جو بلند شد.

این موشک فالکون مجموعه‌ای شامل ۸۸ ماهواره کوچک - ۸۵ ماهواره برای مشتریان تجاری و دولتی و سه ماهواره اینترنتی استارلینک خود شرکت اسپیس‌ایکس- را در مدار قطبی کره زمین قرار داد.

اسپیس‌ایکس ۸۸ ماهواره را به مدار زمین فرستاد

پس از پرتابی موفق، مرحله اول موشک فالکون ۹ در سکوی فرود اختصاصی اسپیس‌ایکس با نام LZ-1 در چند کیلومتری سکوی پرتاب فرود آمد. فرود این موشک هشتادونهمین مورد بازیابی یک موشک مرحله اول یا بوستر بوسیله اسپیس‌ایکس  و نخستین مورد فرود زمینی در سال جاری بود.

کد خبر 611396

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha