شورای شهر تهران با یک فوریت لایحه مجوز فروش و تصویب معامله یک پلاک ثبتی به فدراسیون فوتبال موافقت کرد.

شوراي شهر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، در سیصد و ششمین جلسه شورا بررسی یک فوریت لایحه مجوز فروش و تصویب معامله ملک پلاک ثبتی ۱۳۱۲ و ۱۳۱۳.۳ در دستور قرار گرفت. حامد مظاهریان، معاون شهردار تهران در صحن شورا در توضیح دلیل قید یک فوریت لایحه گفت: این لایحه ارسالی و فوریت به این بر می گردد که املاک در اختیار شهرداری به سرعت تعیین تکلیف شود.

زهرا نژاد بهرام، عضو هیات رئیسه شورای شهر هم در ادامه در توضیح یک فوریت این لایحه گفت: این ملک به فدراسیون فوتبال و با پیشنهاد به صورت ۲۵ درصد نقد و مابقی اقساط پنج ساله و نیز با احتساب مابه التفاوت نقد و اقساط بر اساس شاخص بانک مرکزی ممهور به مهر شورا با رعایت قوانین و مقررات موضوعه و صرفه و صلاح شهرداری قرار است واگذار شود.

در ادامه جلسه، علی اعطا و بهاره آروین به عنوان مخالف و حجت نظری و سید ابراهیم امینی به عنوان موافق فوریت لایحه سخن گفتند. مخالفان لایحه معتقد بودند که بررسی چنین لوایحی درروزهای آخر دوره، کار درستی نیست. اما موافقان، این لایحه را در راستای کمک به ورزش پر مخاطب فوتبال دانستند. در همین زمینه سید ابراهیم امینی نایب رئیس شورای شهر گفت: اینکه به فدراسیون فوتبال حق انتفاع واگذار کنیم، کار بسیار خوب و منطقی است و باید با فوریت موافق باشیم. من خواهش می کنم در افکار عمومی القا نکنیم که کار غیرقانونی انجام می دهیم.  

رئیس شورای شهر هم در ادامه  گفت: دستور جلسه بر اساس لوایح و طرح هایی است که به هیات رییسه می آید. ترتیب و توالی لوایح و و طرح ها در دستورات شورا رعایت می شود. در نتیجه اینگونه نیست که لایحه یا طرحی بیرون مانده باشد و یا یک لایحه به یکباره در دستور قرار گیرد.

 محسن هاشمی افزود: این سخن هم درست نیست که بگویید ما در آخر دوره به بذل و بخشش افتادیم این تهمتی است که تیتر روزنامه و سایت های مخالف می شود. این در حالی است که هم اکنون دو ورزشگاه در اختیار دو باشگاه بزرگ پایتخت قرار دارد و حتی هزینه تعمیر و نگهداری اش را  ما می دادیم که چندی پیش این دو ورزشگاه را واگذار کردیم به این دو باشگاه.

رییس شورای شهر تهران افزود: این که این لایحه یک دفعه بیاید اینگونه نبوده و گروهی از مدت ها پیش این ساختمان را دیدند و مانند بقیه ان جی او ها درخواست خود را به شهرداری داده اند.

وی ادامه داد: ما نیاییم عملکرد شورا و شهرداری را زیر سوال ببریم و نگویید از یک مسیر دیگری بلکه  آمده، مسیر طبیعی خود را طی کرده است. خودمان را متهم نکنیم.

هاشمی گفت: این سخنان من در دفاع از صحن شوراست و اعضای شورا می توانند به یک فوریت این لایحه رای موافق یا مخالف بدهند.

بعد از صحبت موافقان و مخالفان و توضیحات رئیس شورا، در نهایت این لایحه با ۱۰رای موافق از ۱۹ عضو حاضر به تصویب رسید.

کد خبر 610993

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha