همه ما در قبال محله و شهری که در آن زندگی می‌کنیم، مسئولیم. در کنار اینکه هرکدام از ما باید در نگهداری از تجهیزات شهری و آباد نگه داشتن محله خود تلاش کنیم، لازم است در زمان مشاهده مشکل یا نقصی در اطراف خود، آن را به مسئولان ذیربط اطلاع دهیم تا نسبت به حل آنها اقدام کنند.

پیگیری و پاسخ

همشهری آنلاین _ ابوذر چهل امیرانی:  در این صورت شهروند مسئولی خواهیم بود و به تبع آن مسئولان نیز پاسخگو خواهند شد. راه‌های زیادی برای اعلام مشکلات و نیازهای شهری وجود دارد که یکی از آنها اعلام نواقص به سامانه ۱۳۷ است. در کنار این سامانه، شما می‌توانید با شماره ۲۳۰۲۳۴۸۳ هم تماس بگیرید و خبرنگاران همشهری محله را در جریان این مشکلات قرار دهید تا به مسئولان اعلام کنیم و پاسخ آنها را بشنویم.

پـیگیری از ما، پـاسخ از مسئولان

  • پیاده‌روها و بزرگراه‌ها را ایمن‌سازی کنید

منطقه ۱۷ بین بزرگراه‌های شهید نواب، شهید چراغی، شهید آیت‌الله سعیدی و خیابان قزوین محصور شده است و اهالی ناچار به قرارگیری در آنها برای رسیدن به مناطق دیگر پایتخت هستند. متأسفانه در ساعت‌هایی از روز سرعت خودروها در این معابر افزایش پیدا می‌کند و برخی رانندگان بدون توجه به هشدارها با سرعت غیرمجاز رانندگی می‌کنند. همین عامل منجر به بروز حوادث منجر به فوت می‌شود. از سوی دیگر آسفالت نامناسب و کمبود علائم هشداردهنده و ترافیکی در برخی نقاط به این مشکل دامن زده و لازم است فعالیت‌هایی برای ایمن‌سازی آنها انجام شود.
مجتبی نوروزی/ ساکن محله باغ خزانه

پـیگیری از ما، پـاسخ از مسئولان
سعید سراج/ معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار منطقه ۱۷

  • ایمن‌سازی ۱۴ نقطه پرحادثه

شناسایی و ایمن‌سازی ۱۴ نقطه پرحادثه ترافیکی در منطقه ۱۷ انجام شده و خوشبختانه با رفع نواقص شاهد کاهش حوادث رانندگی منجر به فوت در این نقاط هستیم. ایمن‌سازی بزرگراه‌های شهید نواب و شهید چراغی هم در ۶ ماه اخیر به‌صورت ویژه در دستورکار قرار گرفته است. سال گذشته ۱۴ مورد حوادث رانندگی منجر به فوت در منطقه رخ داد که نقاط مورد حادثه توسط کارشناسان معاونت حمل‌ونقل ترافیک شهرداری منطقه ۱۷ شناسایی و با حضور مسئولان اداره راهنمایی و رانندگی برای حل آنها در جلسات کمیته ایمنی بحث و تبادل نظر و راهکارهای رفع نواقص بررسی شد. این اقدام‌ها باعث شده تا خوشبختانه از ابتدای سال تاکنون حادثه رانندگی منجر به فوت در این منطقه گزارش نشود.

پـیگیری از ما، پـاسخ از مسئولان

  • ‌ تردد سخت معلولان در پیاده‌روها

سال‌ها از ساخت خیابان‌ها و کوچه‌های منطقه ۱۷ می‌گذرد و لازم است اقدام‌های اساسی برای نوسازی یا مرمت آنها انجام شود. پیاده‌روها هم وضعیت بهتری از معابر منطقه ندارند و دارای شیب نامناسبی هستند که شهروندان به‌خصوص افراد کم‌توان و معلولان را در زمان‌ تردد دچار مشکل می‌کند. بیشتر این مشکلات ناشی از فعالیت‌هایی است که عده‌ای از شهروندان در زمان نوسازی خانه‌های خود انجام داده‌اند. به‌عنوان مثال، خیلی‌ها موزاییک مقابل خانه‌های خود را پایین یا بالاتر از سطح پیاده‌رو قرار داده و این کار سبب پله‌ای شدن پیاده‌روها شده است و نابینایان را دچار مشکل می‌کند.
سید رضا موسوی/ ساکن محله وصفنارد

پـیگیری از ما، پـاسخ از مسئولان
داود لطفی/ شهردار منطقه ۱۷

  • ساخت روزانه ۵۰ مترمربع پیاده‌راه

روزانه ۵۰مترمربع پیاده‌راه در منطقه۱۷ ساخته و در این اقدام توجه ویژه‌ای به اجرای طرح موزاییک‌کاری ویژه توان‌یابان از سوی کارشناسان و عوامل اجرایی معاونت فنی و عمران شهرداری منطقه می‌شود. سال گذشته ۱۷هزار و ۸۳متر طول پیاده‌روسازی و ۷هزار و ۳۷۶متر طول پیاده‌راه و مسیر دوچرخه‌سواری در ۳۳معبر منطقه۱۷ انجام شد و امسال نیز این عملیات در محله‌های مختلف درحال اجراست. به‌عنوان نمونه، طی ۶۰روز اخیر معاونت فنی و عمران شهرداری منطقه حدود ۳هزارمترمربع عملیات پیاده‌روسازی را در خیابان‌های زمزم، زاهد، آقانوری و... انجام یا مرمت کرده که به‌طور میانگین روزانه ۵۰‌مترمربع پیاده‌روسازی به مرحله اجرا درآمده است.

پـیگیری از ما، پـاسخ از مسئولان

به درختان بزرگراه شهید چراغی رسیدگی کنید
بزرگراه شهید چراغی ورودی اصلی منطقه ۱۷ از ضلع جنوبی است که شهروندان تهرانی به واسطه آن وارد خیابان زمزم می‌شوند تا از بازار کاشی و سرامیک خرید کنند. این ورودی منطقه نیازمند زیباسازی است. فضای سبز و درختانی که در میانه این بزرگراه قرار دارند سرسبزی چندانی ندارند و برای عابران چشمنواز نیستند. شاید یکی از دلایل آن قرارگیری این بزرگراه در مرز مناطق ۱۷ و ۱۹ باشد که توجه چندانی به آبیاری درختان نمی‌شود و از سوی دیگر معتادان در کنار درختان اقدام به برپایی آتش می‌کنند. از مسئولان می‌خواهیم رسیدگی کنند.
مجتبی دربندی/ ساکن محله زهتابی

پـیگیری از ما، پـاسخ از مسئولان
علیرضا فرخی/ رئیس اداره فضای سبز شهرداری منطقه ۱۷

  • رسیدگی ویژه به پوشش‌های گیاهی

محدوده بزرگراه شهید چراغی در فصول مختلف سال با معضل تنش‌های محیطی و خاک مواجه است. برای حل این مشکل، اخیراً اقدام به اصلاح طبیعی خاک با کود «زئوفین» شده که به حل چالش نگهداشت پوشش گیاهی هم در این محدوده کمک می‌کند. این کود دارای کلسیم، پتاسیم، آلومینیوم و... است که به‌عنوان بهترین مکمل غذایی در خاک‌های فقیر به حساب می‌آید و همراه با مکمل‌های دیگر کاربرد خوبی برای اصلاح خاک، خاصیت ضد عفونی‌کنندگی، پاکسازی، جلوگیری از عوارض قارچی، حفظ سلامت ریشه و ساقه گیاه دارد. امید است در درازمدت شاهد اثربخشی و حفظ پوشش گیاهی در تنش‌های آبی و گرمایی این محدوده باشیم و شهروندان، این بزرگراه را با فضای سبز دلنشین‌اش به خاطر آورند.

پـیگیری از ما، پـاسخ از مسئولان

لایروبی نهرهای سرپوشیده بادقت انجام شود
یکی از فعالیت‌هایی که در چند سال اخیر از سوی مسئولان شهرداری در محله‌ها انجام شده، سرپوشیده کردن نهرهاست. چنین اقدامی فایده‌های زیادی دارد که می‌توان به عریض شدن و زیباسازی معابر اشاره کرد، اما لازم است لایروبی نهرهای سرپوشیده با دقت انجام شود. درحقیقت این نهرها نیازمند رسیدگی بیشتر نسبت به نهرهای روباز هستند چون در صورت مسدود شدن با زباله‌ها، امکان بیرون ریختن آب‌های کثیف و جاری شدن آن در خیابان‌ها و کوچه‌ها وجود دارد. چنین مشکلی را در محله بلورسازی شاهد بودیم و ساکنان کوچه‌های شهید رفیعیان و شهید صدیق دچار مشکل شدند.
محسن فضل‌علی/ ساکن محله بلورسازی

پـیگیری از ما، پـاسخ از مسئولان
سعید مرادی/ سرپرست شهرداری ناحیه ۳ منطقه ۱۷

  • همه روزه انجام می‌شود

نظافت و لایروبی نهرهای سرپوشیده همانند نهرهای روباز در دستورکار نیروهای خدمات شهری قرار دارد و این فعالیت همه روزه در ناحیه ۳ منطقه ۱۷ انجام می‌شود. چنین فعالیتی به‌صورت ویژه در فصل تابستان با هدف جلوگیری از انتشار بوی مشمئزکننده در معابر و زمستان‌ها برای جلوگیری از مسدودی نهرها و آبگرفتگی معابر انجام می‌شود که به تأمین آسایش، رفاه و جلب رضایت شهروندان کمک می‌کند. چندی پیش لایروبی نهر کوچه‌های شهید رفیعیان و شهید صدیق در محله بلورسازی هم به علت مسدود شدن نهر با حضور عوامل اجرایی اداره‌های خدمات شهری، شهرسازی، عمران، آتش‌نشانی و سازمان آب و فاضلاب انجام شد و رضایت اهالی را در پی داشت.

کد خبر 610970

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha